Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Anubis Reality Cards
Opdrachtgever:
Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio100
Bureau:
Beyond Reality BV
Datum eerste publicatie:
17/10/2011
url:
http://www.anubisrealitycards.nl
Categorie:
Innovation
Game

Credits

Concept:
Jeroen Mol
Art Direction / Design:
Gijs Kusters
Copy / Redactie:
Marco van Haaften (Cartamundi)
Interaction Design:
Sam Baas en An Christiaen (Cartamundi)
Technische realisatie:
Daan Wets, Ronald Meijers en Sam Baas
Account:
Jeroen Mol
Verantwoordelijk bij klant:
Marco van Haaften (Cartamundi)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Op 17 oktober 2011 presenteerde SuperUnie (EMTÉ, Coop, Hoogvliet, Deen, Poiesz, Boni, JanLinders, Spar, DekaMarkt en Golff) en  A-merk fabrikanten (Douwe Egberts, Unilever, Verkade, Heinz, Kimberly-Clark, Friesland Campina, Nutricia en Leaf) een primeur met de lancering van de Anubis RealityCards Spaaractie. 

Het ging om een landelijke consumentenspaaractie rondom de populaire jeugdserie ’Het Huis Anubis’, waarbij voor de allereerste keer in een spaaractie gebruik wordt gemaakt van zogeheten ‘augmented reality’. In totaal werden 108 verschillende kaarten op de markt gebracht en in vier weken tijd waren er 66 miljoen RealityCards uitgegeven.

De klant ontving bij besteding van €15 en bij aanschaf van A-merk actieproducten een pakje met RealityCards. De kaarten kon men verzamelen in een speciaal verzamelmap en online via de webcam (of code) toevoegen aan de online spaaralbum.

Het ging om 108 verschillende kaarten, met telkens een koppeling naar een andere game. De Anubis karakters uit de tv-serie speelden ook 'de hoofdrollen' op de kaarten. Zo waren er naast casual games ook magische meet-and-greets kaarten en spellen met kaartbesturing.

Met elke game konden er punten worden verdient. In een overzicht kon de speler zien wat de positie was in de eigen plaats, provincie of nationaal. Natuurlijk binnen de eigen leeftijdsgroep.
Voor/over product of dienst
Unieke toepassing van beeldherkenning, augmented reality en het besturen van spellen via een geprinte kaart. Via chroma key opnames kwam de website en de karakters tot leven in de hand van de bezoeker.
Online is door Beyond Reality vervaardigd.
Offline (kaartjes en artwork) door Cartamundi.
Doelgroep(en)
kinderen vanaf 6 jaar (t/m 14).


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Op 17 oktober 2011 presenteerde SuperUnie (EMTÉ, Coop, Hoogvliet, Deen, Poiesz, Boni, JanLinders, Spar, DekaMarkt en Golff) en  A-merk fabrikanten (Douwe Egberts, Unilever, Verkade, Heinz, Kimberly-Clark, Friesland Campina, Nutricia en Leaf) een primeur met de lancering van de Anubis RealityCards Spaaractie. 

Het ging om een landelijke consumentenspaaractie rondom de populaire jeugdserie ’Het Huis Anubis’, waarbij voor de allereerste keer in een spaaractie gebruik wordt gemaakt van zogeheten ‘augmented reality’. In totaal werden 108 verschillende kaarten op de markt gebracht en in vier weken tijd waren er 66 miljoen RealityCards uitgegeven.

De klant ontving bij besteding van €15 en bij aanschaf van A-merk actieproducten een pakje met RealityCards. De kaarten kon men verzamelen in een speciaal verzamelmap en online via de webcam (of code) toevoegen aan de online spaaralbum.

Het ging om 108 verschillende kaarten, met telkens een koppeling naar een andere game. De Anubis karakters uit de tv-serie speelden ook 'de hoofdrollen' op de kaarten. Zo waren er naast casual games ook magische meet-and-greets kaarten en spellen met kaartbesturing.

Met elke game konden er punten worden verdient. In een overzicht kon de speler zien wat de positie was in de eigen plaats, provincie of nationaal. Natuurlijk binnen de eigen leeftijdsgroep.
Voor/over product of dienst
Unieke toepassing van beeldherkenning, augmented reality en het besturen van spellen via een geprinte kaart. Via chroma key opnames kwam de website en de karakters tot leven in de hand van de bezoeker.
Online is door Beyond Reality vervaardigd.
Offline (kaartjes en artwork) door Cartamundi.
Doelgroep(en)
kinderen vanaf 6 jaar (t/m 14).