Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
J
Opdrachtgever:
Maxxium Nederland - J
Bureau:
\BOVIL
Datum eerste publicatie:
03/01/2012
url:
http://youtu.be/odT5JMFpAMs
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Jeroen Manders, Levi Sars
Art Direction / Design:
Jeroen Manders
Copy / Redactie:
Levi Sars
Technische realisatie:
Maurice Wenneker (Wenneker.tv), Marco Grandia (regisseur)
Account:
Nanneke Schilders, Thomas Creemers
Verantwoordelijk bij klant:
Willem van Eeghen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Sinds 2004 herpositioneert Jägermeister zich van kruidenlikeur naar een internationale shotdrank. In 2011 is een begin gemaakt met de volgende fase van de imagocampagne om het merk neer te zetten als stoer, mannelijk en eigenzinnig. Vooral de rol van de drank moest verder worden verklaard: niet langer alleen een digestief voor oude mannen of wintersportdrankje maar een stoere shotdrink. Deze propositie 'a kickstart for a partynight' werd creatief vertaald door middel van de energieke impact die een blikseminslag geeft.
Bliksem is gevaarlijk. En juist dit gegeven werd gebruikt voor innovatieve content: er werd een documentaire opgenomen in 'Discovery Channel' stijl van een jongeman die op zoek ging naar de geheimen van bliksem. En zichzelf als eerste - op camera - liet raken...
De video is inmiddels al meer dan 180.000 keer bekeken op YouTube en Dumpert. De onduidelijkheid of het echt was of niet voedde de discussie. Jägermeister kwam nauwelijks naar voren zodat de film niet 'ontmaskerd' werd. Direct na de hype volgde de traditionele massamediale campagne.
Voor/over product of dienst
Jägermeister is een Duitse likeur met 56 kruiden en sinds de jaren '70 op de Nederlandse markt en inmiddelds een van de grootste sterke dranken. Jägermeister heeft een roemrucht reclameverleden: haar slogan "Alleen als ie ijs- en ijskoud is" is een van de meest bekende reclameslogans van Nederland.
Jägermeister is niet langer de schnaps met een sterke wintersportassociatie. De ijskoude shotdrink is een kickstart for a partynight. En dus vooral stoer, mannelijk en eigenzinnig.
Doelgroep(en)
Jong volwassenen, specifiek mannen van 20 tot en met 25 jaar.