Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hi-Tec: The Infinity Run
Opdrachtgever:
Hi-Tec
Bureau:
CCCP
Datum eerste publicatie:
01/05/2011
url:
http://www.hi-tec.com/infinity-run/
Categorie:
Game
Innovation

Credits

Concept:
Jan-Willem de Man & Frenkel Sch
Art Direction / Design:
Jan-Willem de Man /Design: Soepel (United Games)
Copy / Redactie:
Frenkel Sch
Interaction Design:
Soepel (United Games)
Technische realisatie:
Soepel (United Games)
Account:
Saskia Geesink
Verantwoordelijk bij klant:
Simon Bonham, James Campbell


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In 2010 lanceerde CCCP in opdracht van het Britse Hi-Tec Sports “Liquid Mountaineering”, een online film die al snel een van de meest succesvolle virals van het jaar bleek. Met ”The Infinity Run” is er nu een vervolg. Zoals elke extreme sport, kreeg Liquid Mountaineering haar eigen video game. Maar waar gewone games slechts om fun draaien gaat Hi-Tec een stap verder. “The Infinity Run”, is in feite een vernieuwende en entertaining manier van schoenen verkopen.
Spelers kunnen kiezen uit een van de drie karakters uit de viral en uit drie verschillende locaties: Amsterdam, de Amazone en Alaska. Het doel van het spel is simpel: zorg dat je droge voeten houdt. Dit doe je door de juiste snelheid te behouden én tegelijkertijd allerlei obstakels te ontwijken. Van Indianen in de Amazone tot witte haaien in de Amsterdamse grachten. Na het rennen kun je het paar waarop je net hebt gerend kopen, en spelers met de hoogste highscores winnen iedere week een gratis paar V-Lite Infinities.
Voor/over product of dienst
“Hi-Tec V-Lite Infinity” schoenen
Doelgroep(en)
primair: ‘outdoor enthusiasts’
secundair: iedereen die de viral had gezien, maar nog niks wisten over hi-tec’s waterdichte schoenen.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In 2010 lanceerde CCCP in opdracht van het Britse Hi-Tec Sports “Liquid Mountaineering”, een online film die al snel een van de meest succesvolle virals van het jaar bleek. Met ”The Infinity Run” is er nu een vervolg. Zoals elke extreme sport, kreeg Liquid Mountaineering haar eigen video game. Maar waar gewone games slechts om fun draaien gaat Hi-Tec een stap verder. “The Infinity Run”, is in feite een vernieuwende en entertaining manier van schoenen verkopen.
Spelers kunnen kiezen uit een van de drie karakters uit de viral en uit drie verschillende locaties: Amsterdam, de Amazone en Alaska. Het doel van het spel is simpel: zorg dat je droge voeten houdt. Dit doe je door de juiste snelheid te behouden én tegelijkertijd allerlei obstakels te ontwijken. Van Indianen in de Amazone tot witte haaien in de Amsterdamse grachten. Na het rennen kun je het paar waarop je net hebt gerend kopen, en spelers met de hoogste highscores winnen iedere week een gratis paar V-Lite Infinities.
Voor/over product of dienst
“Hi-Tec V-Lite Infinity” schoenen
Doelgroep(en)
primair: ‘outdoor enthusiasts’
secundair: iedereen die de viral had gezien, maar nog niks wisten over hi-tec’s waterdichte schoenen.