Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Doorgeefdag
Opdrachtgever:
Buutvrij for life
Bureau:
Buutvrij for life
Datum eerste publicatie:
01/03/2011
url:
http://www.buutvrij.com/doorgeefdag
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Maarten Boer, Reuben Alexander
Art Direction / Design:
Reuben Alexander, Nik Nieuwenhuis
Copy / Redactie:
Maarten Boer, Reuben Alexander
Interaction Design:
Nik Nieuwenhuis, Maarten Boer, Reuben Alexander
Technische realisatie:
Nik Nieuwenhuis (Code d'Azur), Tim Koppers (Strafwerk)
Account:
Tim Polder
Verantwoordelijk bij klant:
Reuben Alexander


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het Amsterdamse creatieve bureautje Buutvrij for life greep haar kantoorverhuizing aan om te laten zien dat ze de kracht van social media begrijpt en van onconventionele communicatie houdt.
 
Idee:
 
Echte vrienden helpen elkaar verhuizen.
Dus Buutvrij riep al haar Facebook vrienden op om in één lange rij van A naar B (3,2 km) doosjes door te komen geven. Vrienden konden zich via een virale Facebook App aanmelden.
 
De verhuizing zelf werd een doorslaand succes, met 251 echte vrienden op een rij en meer dan 100.000 eyeballs op Facebook.
 
Maar toen begon 't pas:

De verhuisdozen werden verknipt tot kartonnen verhuiskaarten, met een AR code erop waardoor online een 3D projectie van de verhuizing werd getoond. Om het filmpje te starten, ging iedereen akkoord met de kleine lettertjes van Flash (heb jij ze ooit écht gelezen?).
 
Bij het aanspringen van de camera om de AR code te lezen, werd de reactie van de ontvanger stiekem gefilmd. Dat leverde honderden authentieke reacties op van potentiele opdrachtgevers.
En fantastische - en soms zeer persoonlijke - binnenkomers.
 
(Uiteraard is er zeer discreet met alle videocontent omgesprongen..)
Voor/over product of dienst
Buutvrij for life is een creatief bureautje uit Amsterdam. 
Hun belangrijkste bezigheid is middelenvrije merkstrategie en -activatie.
Daarnaast voeren ze ook erg graag in eigen beheer projecten uit.
 
Of het gaat om een nieuw TV format (TVLAB: Lekker Dier), of het ontwikkelen van een nieuwe manier van digitaal lezen (iPad app: Alles Ruikt Naar Chocola), of een negroïde tuinkabouter, dat maakt niet zoveel uit.
Doelgroep(en)
Eigenlijk zijn er twee verschillende doelgroepen getarget bij deze campagne:
1. 
Fans van de Buutvrij Facebookpagina
(Mannen en vrouwen in de leeftijd 20-35 jaar, HBO/WO)
 
2. 


Communicatiedoelgroep: m/v 25 – 45, HBO/WO. Brandmanagers, marketing & communicatieprofessionals, PR managers


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het Amsterdamse creatieve bureautje Buutvrij for life greep haar kantoorverhuizing aan om te laten zien dat ze de kracht van social media begrijpt en van onconventionele communicatie houdt.
 
Idee:
 
Echte vrienden helpen elkaar verhuizen.
Dus Buutvrij riep al haar Facebook vrienden op om in één lange rij van A naar B (3,2 km) doosjes door te komen geven. Vrienden konden zich via een virale Facebook App aanmelden.
 
De verhuizing zelf werd een doorslaand succes, met 251 echte vrienden op een rij en meer dan 100.000 eyeballs op Facebook.
 
Maar toen begon 't pas:

De verhuisdozen werden verknipt tot kartonnen verhuiskaarten, met een AR code erop waardoor online een 3D projectie van de verhuizing werd getoond. Om het filmpje te starten, ging iedereen akkoord met de kleine lettertjes van Flash (heb jij ze ooit écht gelezen?).
 
Bij het aanspringen van de camera om de AR code te lezen, werd de reactie van de ontvanger stiekem gefilmd. Dat leverde honderden authentieke reacties op van potentiele opdrachtgevers.
En fantastische - en soms zeer persoonlijke - binnenkomers.
 
(Uiteraard is er zeer discreet met alle videocontent omgesprongen..)
Voor/over product of dienst
Buutvrij for life is een creatief bureautje uit Amsterdam. 
Hun belangrijkste bezigheid is middelenvrije merkstrategie en -activatie.
Daarnaast voeren ze ook erg graag in eigen beheer projecten uit.
 
Of het gaat om een nieuw TV format (TVLAB: Lekker Dier), of het ontwikkelen van een nieuwe manier van digitaal lezen (iPad app: Alles Ruikt Naar Chocola), of een negroïde tuinkabouter, dat maakt niet zoveel uit.
Doelgroep(en)
Eigenlijk zijn er twee verschillende doelgroepen getarget bij deze campagne:
1. 
Fans van de Buutvrij Facebookpagina
(Mannen en vrouwen in de leeftijd 20-35 jaar, HBO/WO)
 
2. 


Communicatiedoelgroep: m/v 25 – 45, HBO/WO. Brandmanagers, marketing & communicatieprofessionals, PR managers