Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
TVOH lanceert 'Facebook Voting'
Opdrachtgever:
RTL Nederland
Bureau:
MIG
Datum eerste publicatie:
02/12/2011
url:
http://www.facebook.com/thevoiceofholland, www.thevoiceofholland.com
Categorie:
Social Media
Innovation

Credits

Concept:
Michiel Wissenburg (RTL Nederland)
Art Direction / Design:
Lars Breukers (MIG)
Copy / Redactie:
Michiel Wissenburg (RTL Nederland)
Interaction Design:
Michiel Wissenburg (RTL Nederland) en Lars Breukers (MIG)
Technische realisatie:
Thomas Hazelaar en Lars Breukers (MIG)
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Wissenburg (RTL Nederland)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Na een succesvolle eerste reeks was de ambitie voor het tweede seizoen van The voice of Holland om de betrokkenheid van de kijker te vergroten. Daarom ontwikkelde RTL Digital Media een unieke toepassing van social media: de ‘Facebook voting app’.Hiermee konden fans tijdens The voice of Holland LIVE, naast het gebruikelijke sms’en en bellen, nu ook via de ‘Facebook voting app’ op hun favoriete kandidaat stemmen.
Voor/over product of dienst
Voor het eerst in Nederland kon er tijdens een liveshow gestemd worden via het sociale netwerk Facebook. Deze primeur gaf RTL Digital Media een prachtige kans om de kracht van social media te integreren in een crossmediaal format en hiermee de betrokkenheid van de kijker te vergroten.
Het stemmen via Facebook verliep eenvoudig: door middel van het ‘liken’ van de Facebookpagina kon men fan worden van het programma. Vervolgens konden de fans tijdens de liveshows via deze pagina een stem uitbrengen op hun favoriete kandidaat.
Facebook werkt met de ‘Facebook Tegoedpunten’. Dit houdt in dat de gebruiker ‘tegoedpuntenbundels’ kan kopen via onder ander PayPal, iDeal en de mobiele telefoon. Met deze tegoedpunten konden fans direct via de fanpage stemmen op hun favoriet. Zo werd met deze app verdere verdieping gegeven aan de secondscreen ervaring van de kijker.
Doelgroep(en)
Alle kijkers van het programma die 16 jaar of ouder zijn


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Na een succesvolle eerste reeks was de ambitie voor het tweede seizoen van The voice of Holland om de betrokkenheid van de kijker te vergroten. Daarom ontwikkelde RTL Digital Media een unieke toepassing van social media: de ‘Facebook voting app’.Hiermee konden fans tijdens The voice of Holland LIVE, naast het gebruikelijke sms’en en bellen, nu ook via de ‘Facebook voting app’ op hun favoriete kandidaat stemmen.
Voor/over product of dienst
Voor het eerst in Nederland kon er tijdens een liveshow gestemd worden via het sociale netwerk Facebook. Deze primeur gaf RTL Digital Media een prachtige kans om de kracht van social media te integreren in een crossmediaal format en hiermee de betrokkenheid van de kijker te vergroten.
Het stemmen via Facebook verliep eenvoudig: door middel van het ‘liken’ van de Facebookpagina kon men fan worden van het programma. Vervolgens konden de fans tijdens de liveshows via deze pagina een stem uitbrengen op hun favoriete kandidaat.
Facebook werkt met de ‘Facebook Tegoedpunten’. Dit houdt in dat de gebruiker ‘tegoedpuntenbundels’ kan kopen via onder ander PayPal, iDeal en de mobiele telefoon. Met deze tegoedpunten konden fans direct via de fanpage stemmen op hun favoriet. Zo werd met deze app verdere verdieping gegeven aan de secondscreen ervaring van de kijker.
Doelgroep(en)
Alle kijkers van het programma die 16 jaar of ouder zijn