Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Slavery - The Game
Opdrachtgever:
NTR/NPO
Bureau:
The Gardeners
Datum eerste publicatie:
02/09/2011
url:
http://www.slaverythegame.com/
Categorie:
Online Campagne
Game
Social Media
Media-Inzet

Credits

Verantwoordelijk bij klant:
Carla Boos, Loes Wormmeester, Elize Nieuwboer, Lyangelo Vasquez, Hedda Bruessing, Jans Budding, Rene Takken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om een jonge doelgroep – die normaal gesproken weinig Nederland 2 kijkt – af te laten stemmen op een nieuw NTR programma over slavernij ('De Slavernij'), ontwikkelden we een virale gametrailer van een spannende game die binnenkort uit zou komen: 'Slavery - The Game'. Een game over slavenhandel, macht, uitbuiting, winstbejag en lijfstraffen. Onderwerpen die ook in de serie behandeld werden. We publiceerden en seeden de trailer anoniem onder de doelgroep, niet bekend makend dat de game verder niet bestond. De virale gametrailer en latere onthulling in DWDD zorgde (wereldwijd) voor publiciteit, maar ook voor meer jonge kijkers dan normaal voor een Ned2 programma.
Voor/over product of dienst
De campagne was ter promotie van de vijfdelige documentaire serie ‘De Slavernij’ van de NTR . In de geschiedenisserie werd het meest verzwegen en omstreden hoofdstuk uit onze vaderlandse geschiedenis behandeld: het aandeel van Europeanen en ook Nederlanders in de trans-Atlantische slavernij. De serie werd gepresenteerd door Daphne Bunskoek en Roué Verveer.
Doelgroep(en)
M/V tussen de 20 – 40 jaar


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Om een jonge doelgroep – die normaal gesproken weinig Nederland 2 kijkt – af te laten stemmen op een nieuw NTR programma over slavernij ('De Slavernij'), ontwikkelden we een virale gametrailer van een spannende game die binnenkort uit zou komen: 'Slavery - The Game'. Een game over slavenhandel, macht, uitbuiting, winstbejag en lijfstraffen. Onderwerpen die ook in de serie behandeld werden. We publiceerden en seeden de trailer anoniem onder de doelgroep, niet bekend makend dat de game verder niet bestond. De virale gametrailer en latere onthulling in DWDD zorgde (wereldwijd) voor publiciteit, maar ook voor meer jonge kijkers dan normaal voor een Ned2 programma.
Voor/over product of dienst
De campagne was ter promotie van de vijfdelige documentaire serie ‘De Slavernij’ van de NTR . In de geschiedenisserie werd het meest verzwegen en omstreden hoofdstuk uit onze vaderlandse geschiedenis behandeld: het aandeel van Europeanen en ook Nederlanders in de trans-Atlantische slavernij. De serie werd gepresenteerd door Daphne Bunskoek en Roué Verveer.
Doelgroep(en)
M/V tussen de 20 – 40 jaar


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Om een jonge doelgroep – die normaal gesproken weinig Nederland 2 kijkt – af te laten stemmen op een nieuw NTR programma over slavernij ('De Slavernij'), ontwikkelden we een virale gametrailer van een spannende game die binnenkort uit zou komen: 'Slavery - The Game'. Een game over slavenhandel, macht, uitbuiting, winstbejag en lijfstraffen. Onderwerpen die ook in de serie behandeld werden. We publiceerden en seeden de trailer anoniem onder de doelgroep, niet bekend makend dat de game verder niet bestond. De virale gametrailer en latere onthulling in DWDD zorgde (wereldwijd) voor publiciteit, maar ook voor meer jonge kijkers dan normaal voor een Ned2 programma.
Voor/over product of dienst
De campagne was ter promotie van de vijfdelige documentaire serie ‘De Slavernij’ van de NTR . In de geschiedenisserie werd het meest verzwegen en omstreden hoofdstuk uit onze vaderlandse geschiedenis behandeld: het aandeel van Europeanen en ook Nederlanders in de trans-Atlantische slavernij. De serie werd gepresenteerd door Daphne Bunskoek en Roué Verveer.
Doelgroep(en)
M/V tussen de 20 – 40 jaar


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Om een jonge doelgroep – die normaal gesproken weinig Nederland 2 kijkt – af te laten stemmen op een nieuw NTR programma over slavernij ('De Slavernij'), ontwikkelden we een virale gametrailer van een spannende game die binnenkort uit zou komen: 'Slavery - The Game'. Een game over slavenhandel, macht, uitbuiting, winstbejag en lijfstraffen. Onderwerpen die ook in de serie behandeld werden. We publiceerden en seeden de trailer anoniem onder de doelgroep, niet bekend makend dat de game verder niet bestond. De virale gametrailer en latere onthulling in DWDD zorgde (wereldwijd) voor publiciteit, maar ook voor meer jonge kijkers dan normaal voor een Ned2 programma.
Voor/over product of dienst
De campagne was ter promotie van de vijfdelige documentaire serie ‘De Slavernij’ van de NTR . In de geschiedenisserie werd het meest verzwegen en omstreden hoofdstuk uit onze vaderlandse geschiedenis behandeld: het aandeel van Europeanen en ook Nederlanders in de trans-Atlantische slavernij. De serie werd gepresenteerd door Daphne Bunskoek en Roué Verveer.
Doelgroep(en)
M/V tussen de 20 – 40 jaar