Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pak de overvaller, pak je mobiel
Opdrachtgever:
Ministerie van Justitie en Veiligheid
Bureau:
KONG
Datum eerste publicatie:
10/10/2011
url:
http://www.award-entry.com/pak-de-overvaller
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Yacco Vijn, Floris H
Art Direction / Design:
Yacco Vijn
Copy / Redactie:
Floris H
Interaction Design:
Elvin Dechesne
Technische realisatie:
Elvin Dechesne
Account:
Jesse Houweling
Verantwoordelijk bij klant:
Richard Visser, Dennis Cohen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De opdracht luidde: maak middels campagnevoering burgers duidelijk dat de pakkans bij overvallen wordt vergroot als de politie direct bruikbare informatie krijgt. Bruikbare informatie bij een overval is: een duidelijk signalement van een dader, vluchtroutes.
Het inzicht dat je met je mobiel zowel snel de politie kunt waarschuwen als film / foto & aantekeningen kunt maken, vormde het uitgangspunt van de creatie.


In een korte film zie je een overvaller de deur uit stormen bij een juwelier. Dit is heel realistisch gefilmd. Alles is scherp te zien, maar de overvaller is gepixeld en daarom niet herkenbaar.
Wanneer je met de in beeld verschenen mobiele telefoon een foto maakt, wordt de overvaller ineens scherp en derhalve herkenbaar.
Daarna volgt de boodschap: ‘Pak de overvaller. Pak je mobiel’ en de handelings-perspectieven: ‘Bel 112, maak foto’s of video’s.’ Ook zonder de banner uit te klappen, kwam deze boodschap over.
 
Wat we hiermee zeggen is dat overvallers anoniem zijn zolang omstanders niets doen. Door bij een overval je telefoon tevoorschijn te halen en foto’s / film te maken worden ze herkenbaar.
Voor/over product of dienst
De campagne ‘De pakkans vergroten heb je zelf in de hand’ maakt onderdeel uit van het Koepelthema Veiligheid.
Doelgroep(en)
Volwassenen met een mobiele telefoon.