Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Fris voor Gevorderden
Opdrachtgever:
Royal Club (Vrumona BV)
Bureau:
Alfred / Rhinocreations
Datum eerste publicatie:
30/06/2011
url:
http://spinawards.rhinocreations.com/2012/royalclub-crossmediaal.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Patrick de Zeeuw, Aad Kuijper / Dominic Jansen
Art Direction / Design:
Patrick de Zeeuw / Soeniel Balak, Pim Tiemessen
Copy / Redactie:
Aad Kuijper / Bob MacLaren, Iris Dekker
Interaction Design:
Michael Spaans
Technische realisatie:
Joep Rongen, Bob Bijvoet
Account:
Sanne Tolsma / Maribel Gonzalez
Verantwoordelijk bij klant:
Sandy Koning, Hessel Hoekstra, Gaby van der Linden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In lijn met de merkbelofte ‘Fris voor Gevorderden’ introduceerde Royal Club ‘the man in the white suit’ in haar tv-campagne. Hij is een man van de wereld die onder alle omstandigheden zijn stijl en smaak weet te etaleren, symbool staat voor de merkwaarden van Royal Club en beschikt over iets wat wij op onze eigen manier allemaal nastreven: een gevorderde ontwikkeling.
Op internet werden de campagne en merkbelofte verder tot leven gebracht in The Challenge. Deze test liet consumenten persoonlijk ontdekken hoe sociaal gevorderd zij zijn en zich daarin meten met hun Facebook vrienden. Ze maakten kans op gevorderde prijzen, waaronder een Audi A1.
De ‘man van de wereld’ uit de tv-commercials fungeert als gastheer binnen de met typisch Engelse humor doorspekte test. Eerst vraagt hij bezoekers in te loggen ‘on the old Facebook’ om hun gedrag te analyseren op sociale gevorderdheid. Daarna legt hij deelnemers uitdagende sociale vraagstukken voor en reageert op al hun antwoorden.
De tien finalisten moesten zo creatief mogelijk campagne voor zichzelf voeren en daarmee stemmen op Facebook vergaren en hun sociale invloed aantonen. Dit resulteerde onder andere in een zelf georganiseerd tv-optreden met zanger Danny Vera en een Royal Club Mix Party in een discotheek.
Voor/over product of dienst
Royal Club is een oer-Nederlands merk met een onmiskenbaar Britse uitstraling en met een aantal klassieke frisdranksmaken van Britse origine in haar assortiment, zoals tonic, bitter lemon en ginger ale.
In vergelijking met veel andere frisdranken heeft Royal Club een uitgesproken, bittere smaak. Het zijn frisdranken die je moet leren waarderen. Met meer pit en meer smaak.
Doelgroep(en)
Mensen met gevoel voor stijl en smaak, die geen genoegen nemen met 'gemiddeld'.