Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Perfect Pepperoni Pizza Deal: Een deal zo perfect die kan echt iedereen verkopen.
Opdrachtgever:
Domino's Pizza
Bureau:
INDIE
Datum eerste publicatie:
10/02/2011
url:
http://gabemac.com/spinawards/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Carsten van Berkel, Stefan Leendertse
Art Direction / Design:
Carsten van Berkel, Stefan Leendertse
Copy / Redactie:
Stefan Leendertse, Carsten van Berkel
Account:
Anneke Schogt, Sabien Smit
Verantwoordelijk bij klant:
Andr


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Brief
Domino’s Perfect Pepperoni Pizza heeft een betere saus en kost nu maar €3,95.
 
Insight
Deze deal is zo goed dat waarschijnlijk iedereen hem kan verkopen.
 
Idee
We organiseerden een casting met honderden totaal verschillende en willekeurig gekozen deelnemers. En om onze insight echt te bewijzen gaven we iedereen maar 1 take om de Perfect Peperoni Pizza te verkopen.
 
Met zo veel leuke one-takers was het heel moeilijk om te kiezen. Dus dat deden we dan ook niet. Zonder te editten werd elke one-taker een commercial voor op TV (24) of op internet (>200).
 
Op TV verwezen we naar de Domino’s casting minisite, gelinkt aan een YouTube kanaal waar iedereen de meer dan 200 commercials kon bekijken, liken en doorsturen. Maar de grote aanjagers van de verspreiding waren de deelnemers zelf.
 
In plaats van betaalde seeding organiseerden we namelijk een simpele online wedstrijd waarin elke deelnemer ambassadeur werd van zijn eigen commercial en van Domino’s. Een jaar gratis pizza voor de commercial met de meeste likes was genoeg voor iedereen om hun eigen persoonlijke filmpje als een gek te gaan doorsturen via social media.
Voor/over product of dienst
Domino’s Perfect Pepperoni Pizza Deal:
Een Perfect Pepperoni Pizza met verbeterde saus kost in de actieperiode van februari en maart maar €3,95.
Doelgroep(en)
Pizzafans.