Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Like een auto Live op de AutoRai
Opdrachtgever:
Greenib Car
Bureau:
Fitzroy Amsterdam
Datum eerste publicatie:
12/04/2011
url:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20110506_merken_pushen_likes_via_rfid
Categorie:
Crossmedia
Social Media
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
Jur Baart
Art Direction / Design:
Jur Baart, Jurgen Flick
Copy / Redactie:
Jur Baart
Interaction Design:
Jur Baart
Technische realisatie:
Wouter Felius, SowiSocial, S5
Account:
Nazli Parlayan, Vincent Hagen
Verantwoordelijk bij klant:
Bas Wibier, Jelle Holdinga, Sander Hendriks


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Tijdens de AutoRAI 2011 konden bezoekers van de stand van Hyundai niet alleen de modellen zien maar ook ‘live liken’.
Gebruikers konden op de stand hun Facebook profiel koppelen aan een RFID sleutelhanger. Met deze sleutelhanger konden zij iedere auto op de Hyundai-stand 'like'en. Vervolgens werd er automatisch een bericht geplaatst op hun Facebook profiel over het feit dat zij op de Hyundai-stand stonden op de RAI en dat zij deze auto leuk vonden. Zichtbaar voor het hele netwerk.

Met de promotie ‘Hoe sociaal ben jij? van de nieuwe Hyundai Veloster, werd er een jaar lang Veloster rijden weggegeven onder alle 'like'ers van het model.

In totaal werden meer dan 10.000 auto's geliked. Facebook Internationaal gebruikt deze case als de optimale integratie tussen offline events en Facebook.
Voor/over product of dienst
Hyundai Nederland staat met een stand op de AutoRAI.
Doelgroep(en)
De bezoeker van de Hyundai stand op de AutoRAI en zijn/haar sociale netwerk op Facebook.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Tijdens de AutoRAI 2011 konden bezoekers van de stand van Hyundai niet alleen de modellen zien maar ook ‘live liken’.
Gebruikers konden op de stand hun Facebook profiel koppelen aan een RFID sleutelhanger. Met deze sleutelhanger konden zij iedere auto op de Hyundai-stand 'like'en. Vervolgens werd er automatisch een bericht geplaatst op hun Facebook profiel over het feit dat zij op de Hyundai-stand stonden op de RAI en dat zij deze auto leuk vonden. Zichtbaar voor het hele netwerk.

Met de promotie ‘Hoe sociaal ben jij? van de nieuwe Hyundai Veloster, werd er een jaar lang Veloster rijden weggegeven onder alle 'like'ers van het model.

In totaal werden meer dan 10.000 auto's geliked. Facebook Internationaal gebruikt deze case als de optimale integratie tussen offline events en Facebook.
Voor/over product of dienst
Hyundai Nederland staat met een stand op de AutoRAI.
Doelgroep(en)
De bezoeker van de Hyundai stand op de AutoRAI en zijn/haar sociale netwerk op Facebook.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Tijdens de AutoRAI 2011 konden bezoekers van de stand van Hyundai niet alleen de modellen zien maar ook ‘live liken’.
Gebruikers konden op de stand hun Facebook profiel koppelen aan een RFID sleutelhanger. Met deze sleutelhanger konden zij iedere auto op de Hyundai-stand 'like'en. Vervolgens werd er automatisch een bericht geplaatst op hun Facebook profiel over het feit dat zij op de Hyundai-stand stonden op de RAI en dat zij deze auto leuk vonden. Zichtbaar voor het hele netwerk.

Met de promotie ‘Hoe sociaal ben jij? van de nieuwe Hyundai Veloster, werd er een jaar lang Veloster rijden weggegeven onder alle 'like'ers van het model.

In totaal werden meer dan 10.000 auto's geliked. Facebook Internationaal gebruikt deze case als de optimale integratie tussen offline events en Facebook.
Voor/over product of dienst
Hyundai Nederland staat met een stand op de AutoRAI.
Doelgroep(en)
De bezoeker van de Hyundai stand op de AutoRAI en zijn/haar sociale netwerk op Facebook.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Tijdens de AutoRAI 2011 konden bezoekers van de stand van Hyundai niet alleen de modellen zien maar ook ‘live liken’.
Gebruikers konden op de stand hun Facebook profiel koppelen aan een RFID sleutelhanger. Met deze sleutelhanger konden zij iedere auto op de Hyundai-stand 'like'en. Vervolgens werd er automatisch een bericht geplaatst op hun Facebook profiel over het feit dat zij op de Hyundai-stand stonden op de RAI en dat zij deze auto leuk vonden. Zichtbaar voor het hele netwerk.

Met de promotie ‘Hoe sociaal ben jij? van de nieuwe Hyundai Veloster, werd er een jaar lang Veloster rijden weggegeven onder alle 'like'ers van het model.

In totaal werden meer dan 10.000 auto's geliked. Facebook Internationaal gebruikt deze case als de optimale integratie tussen offline events en Facebook.
Voor/over product of dienst
Hyundai Nederland staat met een stand op de AutoRAI.
Doelgroep(en)
De bezoeker van de Hyundai stand op de AutoRAI en zijn/haar sociale netwerk op Facebook.