Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Gouden Banaan actie - Fair Bezig
Opdrachtgever:
Fair Trade original, Max Havelaar en de Wereldwinkels (met steun van de Nationale Postcode Loterij)
Bureau:
Fabrique [merken, design & interactie] en KesselsKramer
Datum eerste publicatie:
11/10/2011
url:
http://www.fairbezig.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Fabrique [merken, design & interactie] en KesselsKramer
Art Direction / Design:
Ronnie Besseling (AD, Fabrique), Matthe Stet (design, Fabrique)
Copy / Redactie:
Pim Gerrits (KesselsKramer)
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Leukeleu
Account:
Matthe Stet
Verantwoordelijk bij klant:
Margot van der Valk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De wereld verbeteren met een banaan en goed glas wijn. Fair Trade original, Max Havelaar en de Wereldwinkels sloegen de handen ineen om heel Nederland fair bezig te laten zijn. De drie fair trade-partijen kregen steun van de Nationale Postcode loterij om actief campagne te voeren. Fabrique ontwikkelde de website faribezig.nl en bedacht samen met KesselsKramer de campagne rondom de Gouden Banaan. Duizenden Nederlanders volgden in oktober 2011 de spannende reis van deze 18-karaats Gouden Banaan vanuit Columbia. Via de webcam op de banaan zagen ze hoe de banaan via havensteden en buurtsupers terecht kwam in de Apenheul in Apeldoorn. Opperberberaap Toufik koos tijdens de faire lotingsceremonie uiteindelijk bananenkenner Robert Smit uit Delft tot winnaar van de Gouden Banaan.
Voor/over product of dienst
Fairbezig.nl is een positieve campagne die op een leuke en slimme manier laat zien hoe makkelijk het is om fair bezig te zijn. Een campagne zonder hongerige Afrikaantjes of huilende Braziliaanse straatkinderen. Want fair trade is geen liefdadigheid, maar gewoon eerlijke handel.
Doelgroep(en)
Iedereen die actief een steentje wil bijdragen aan een betere en eerlijkere wereld.