Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Jusuf viewed your profile
Opdrachtgever:
Unicef Nederland
Bureau:
Roorda Reclamebureau
Datum eerste publicatie:
20/11/2011
url:
http://www.linkmetjusuf.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Joeri Jansen
Art Direction / Design:
Joeri Jansen
Copy / Redactie:
Edward van Tilburg
Interaction Design:
Merlijn Hoek, Preetam Slot, Davidson Lopes
Technische realisatie:
Preetam Slot
Account:
Judit de Graaff, Marguerite de Keijzer
Verantwoordelijk bij klant:
Heske Verburg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Nederlanders zijn in het algemeen tegen kinderarbeid. Hoewel mensen het een belangrijk onderwerp vinden, is het toch ver van ieders bed. We moeten het dus 'dichterbij halen' en persoonlijk relevant maken. Het inzicht: wanneer kinderen in je eigen omgeving verplicht worden om te werken, zou je dat volstrekt onacceptabel vinden.  We gebruikten dat inzicht door een wel heel merkwaardige professional, Jusuf ad Assalia, op het social media-netwerk LinkedIn te introduceren. Jusuf is een 14–jarige mijnwerker die al zeven jaar in een goudmijn in Burkina Faso werkt. Met zijn profiel bezochten we de profielpagina’s van LinkedIn leden. Zodoende werd Jusuf  zichtbaar in ‘Wie heeft uw profiel bekeken’, waardoor mensen werden verleid een tegenbezoek te brengen aan deze Jusuf. Op de homepage van LinkedIn plaatsten we een soortgelijke banner met de tekst: ‘Uw profiel is het vaakst bezocht door Jusuf Ad Assalia’. Ook hier werkte de nieuwsgierigheid. Wie klikte, kwam op een landingspagina, www.linkmetjusuf.nl die een kopie was van zijn profiel. Na een aantal seconden verscheen er een pagina take-over met de boodschap: ‘Kinderarbeid. dat pikken we niet!’ en twee videoboodschappen. Bezoekers konden met Jusuf linken en zijn profiel met hun netwerk delen om zo de boodschap te verspreiden.
Voor/over product of dienst
UNICEF is de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties en ziet erop toe dat het internationale Verdrag voor de Rechten van het Kind overal ter wereld wordt gerespecteerd en nageleefd. Want alle kinderen moeten kind kunnen zijn.
Door krachten te bundelen, talenten te verbinden en mensen te mobiliseren verbetert  UNICEF de leefomgeving van kinderen met goede voeding, gezondheidszorg, bescherming, schoon water en onderwijs.
Doelgroep(en)
Professionals in Nederland die actief bezig zijn met hun netwerk.