Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Lola zoekt Brood
Opdrachtgever:
AVRO
Bureau:
AVRO Nieuwe Media Producties
Datum eerste publicatie:
01/03/2011
url:
http://lolazoektbrood.avro.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Leon van Rongen, Marloes Wardenier, Dominique De Cleir, Anne Ties van Vliet
Copy / Redactie:
Dominique De Cleir, Sylvie Giordano, Marcel van der Velde, Marloes Wardenier
Interaction Design:
Anne Ties van Vliet
Verantwoordelijk bij klant:
Leon van Rongen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In Lola zoekt Brood wordt een zo compleet mogelijk beeld neergezet over Herman Brood. Het publiek werd via internet/TV opgeroepen tot het delen van verhalen en beeldmateriaal; deze werden door crowdsourcing verzameld. De verkregen input is gebruikt voor het design van de website, in het tv-programma, in de Lola zoekt Brood expositie en in een documentaire, door middel van co-creatie tot stand gekomen.
Voor/over product of dienst
Lola zoekt Brood is een documentair vierluik waarin Lola Brood op zoek gaat naar onbekende verhalen over haar vader. Zij was 15 toen Herman Brood in 2001 op het dak van het Amsterdamse Hilton hotel besloot een eind aan z'n leven te maken. Tien jaar later, in 2011 ging Lola samen met presentator Art Rooijakkers op zoek naar een antwoord op onbeantwoorde vragen. Lola zoekt Brood werd door de AVRO uitgezonden van 17 juni t/m 8 juli op Nederland 3.
Doelgroep(en)
Nederland 3 kijkers, 25 - 50 jaar oud, Herman Brood fans