Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Samsung Smart TV Challenge
Opdrachtgever:
Samsung Electronics Benelux
Bureau:
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam (i.s.m. StarCom)
Datum eerste publicatie:
03/12/2011
url:
http://www.youtube.com/watch?v=mA6v_ha0Oz4&context=C34ec9b5ADOEgsToPDskKSpgiLC9EizJvE-sJj4YdU
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Maarten Dobbelaar, Rick Coolegem
Art Direction / Design:
Maarten Dobbelaar
Copy / Redactie:
Rick Coolegem
Technische realisatie:
Maarten Groen, Nils Vleugels, Daniel Dow
Account:
Alewijn Dekker, Francis Verdouw
Verantwoordelijk bij klant:
Tristan van Overbroek, Mark Stadhouders, Tonnie van Schijndel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Samsung was de eerste met Smart TV: een tv net zo slim als je smart phone. Om de autoriteit van Samsung op het gebied van deze nieuwe technologie te claimen, organiseerden we de Samsung Smart TV Challenge. Hiervoor maakten we van Europa's grootste outdoor scherm een interactief medium, waarop je met je telefoon kon inbellen en real-time kon meespelen in een quiz geleid door tv-bekendheid en Hollywood-kenner Peter van der Vorst. Tijdens de quiz legde hij de features van SMART TV uit en stelde daar vervolgens vragen over. Deelnemers kwamen daardoor in aanraking met features zoals Video on Demand via de Pathe Thuis app, Skype, Facebook en Youtube. Wie al zijn tegenstanders versloeg kreeg ter plekke een van de zes Samsung Smart TV's uitgereikt door Peter van der Vorst. Mooi meegenomen, zo vlak voor de Kerst.
Voor/over product of dienst
Samsung Smart TV
Doelgroep(en)
Jongeren en ouderen die wel eens tv kijken of internet gebruiken. Oftewel, iedereen.