Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Roorda
Opdrachtgever:
Roorda Reclamebureau
Bureau:
Roorda Reclamebureau
Datum eerste publicatie:
01/09/2011
url:
http://www.youtube.com/user/roordareclame?ob=0
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Sjoerd Verbrugge, Joey Boeters, Joeri Jansen, Ap Mollinga
Art Direction / Design:
Sjoerd Verbrugge
Copy / Redactie:
Joey Boeters
Interaction Design:
Preetam Slot, Davidson Lopes
Technische realisatie:
Preetam Slot, Martijn Langendonk
Account:
Dewi van der Kolk
Verantwoordelijk bij klant:
Hans Bauman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Wie is het beste interactieve bureau van Nederland? Onder dat motto organiseerde YouTube de wedstrijd AgencyTube. Bureaus werden uitgedaagd om een Custom Channel te ontwikkelen met optimaal gebruik van de interactiemogelijkheden. Wij bedachten een channel met Roorda's verborgen boodschappen. De insteek: “Roorda houdt van reclame die werkt. We gaan dan ook altijd tot het gaatje. Dat wist je al. Maar we gaan verder. We stoppen namelijk al tijden verborgen boodschappen in onze commercials. Net dat extra Roorda-stapje, zeg maar. Wij zouden Roorda niet zijn als we dat alleen voor onszelf houden. Daarom bieden we iedereen de kans om een eigen verborgen boodschap aan een YouTube-filmpje naar keuze toe te voegen. En te versturen naar wie dan ook.” Zo boden we mensen de mogelijkheid om een eigen verborgen boodschap toe te voegen aan bestaande content op Youtube die we eerst digitaal omdraaiden en mixte met de nieuwe ingesproken tekst. Met de deelname aan AgencyTube konden we ons creatieve en interactieve talent tonen aan een internationale jury. Voorzitter Steve Paler (Head of Google Creative Services EMEA):  “Roorda heeft gewonnen, omdat het concept simpel en speels was en helemaal om user generated content ging. En daar draait het bij YouTube allemaal om.”
Voor/over product of dienst
Roorda Reclamebureau weet dat alleen sterke merken overleven. En dat communicatie een cruciaal middel is om sterk te worden en te blijven. Dat kan alleen wanneer je reclame maakt die primair effectief is voor de opdrachtgever. Waarbij geïntegreerd gebruik gemaakt wordt van traditionele en nieuwe middelen. Zodat onze klanten meer omzet scoren en meer winst maken. Dat vraagt om een bureau met vechtlust, een bureau dat karakter en visie toont en nooit om een mening verlegen zit.
Doelgroep(en)
(Potentiële) klanten, vakgenoten en influentials.