Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ikvalop! App
Opdrachtgever:
Fietsersbond
Bureau:
Roorda Reclamebureau
Datum eerste publicatie:
09/10/2011
url:
http://www.fietsersbond.nl/valop/
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Ap Mollinga, Martijn Kempe
Art Direction / Design:
Ap Mollinga
Copy / Redactie:
Martijn Kempe
Interaction Design:
Davidson Lopes, Merlijn Hoek, Alex de Kok
Technische realisatie:
Preetam Slot, The Mobile Company
Account:
Hans Bauman, Marguerite de Keijzer
Verantwoordelijk bij klant:
Henk Zandvliet


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Hoe maak je fietsverlichting interessant voor jongeren? Dat was de crux bij de opdracht van de Fietsersbond aan Roorda om de bestaande “Val op” campagne uit te breiden.  Want fietsverlichting is niet bepaald een top-of-mind onderwerp bij jongeren tussen 13-25 jaar. Om dat te veranderen gebruikten wij iets wat iedere jongere altijd al op zak heeft, zijn mobiele telefoon,  en ontwikkelden een app die perfect illustreert hoe zichtbaar licht is in het donker. Met de app kun je namelijk lightpaintings maken met rode en witte lampjes. De meeste bestaande lightpainting apps zijn betaalde versies; wij kozen daarom  voor een extra aantrekkelijke gratis variant, waarin we de boodschap over fietsverlichting verwerkten. We jaagden het installeren van de app aan door een wedstrijdelement toe te voegen.  Wie volgens het publiek de mooiste lightpainting maakte, kon een nieuwe smartphone winnen. Vanuit de app kon je bovendien iedere zelfgemaakte foto delen op Facebook.
Voor/over product of dienst
Met Fietsverlichting ben je bij duisternis en in het donker goed zichtbaar in het verkeer. Daarmee zorg je voor je eigen veiligheid en die van anderen.
Doelgroep(en)
Jonge fietsers (13-25 jaar) bestaande uit scholieren en studenten.