Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Russian Roulette
Opdrachtgever:
Duyvis (PepsiCo)
Bureau:
Red Urban & DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
11/10/2011
url:
http://www.duyvis.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Jelle Kolleman, Robert Hagendoorn, Eric Woning
Art Direction / Design:
Nils Taildeman, Demian LaVigne, Charlon de Graav, Alex Constantinou, Ben Verveld
Copy / Redactie:
Robert Hagendoorn, Menno Schipper, Desmond Lissone
Interaction Design:
Dennis de Grauw
Account:
Sven Vening, Marc Elbers, Miriam van Dijk, Ingeborg van de Wouw
Verantwoordelijk bij klant:
Tessa van Steekelenburg, Margreet Rijkaart, Tessa van Breugel, Manon Daggers, Barbara van Verseveld


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Duyvis ondergaat in 2011 een grote verandering. Mother Nature (focus op natuurlijke/kwalitatieve producten) verdwijnt van het toneel en Duyvis gaat terug naar de kern van het merk; ongecompliceerde gezelligheid.

Duyvis lanceerde daarom in 2011 een nieuwe pay off ’Partijtje Gezelllig’ met een focus op volkse gezelligheid.

Partijtje Gezellig staat voor gezelligheid, humor met een knipoog en ongecompliceerd samenzijn. Duyvis kiest ervoor dit thema te laden door middel van communicatie rond producten en niet door een themacampagne. Russian Roulette is een nieuw concept tijgernootjes: er zitten enkele extra pittige nootjes in de zak waardoor er direct een ‘spelelement’ in het gezamenlijk eten van deze nootjes zit. Dit sluit naadloos aan bij het thema.

Door middel van de TVC, waarin de mannen van Duyvis, met een zak Russian Roulette de Russische ambassade bezochten, creëerde we awareness en merkbekendheid. Vervolgens werd met ‘Russian Roulette Tijger editie’, de eerste entertainende branded app gelanceerd om een positieve houding onder de doelgroep te realiseren. Aangejaagd met online advertising en content integratie werd deze app 48.000 keer gedownload. Daarnaast overtroffen we de verkoopdoelstellingen van Russian Roulette met 27%.
Voor/over product of dienst
Russian Roulette, de nieuwe smaak Tijgernootjes. Uniek aan deze smaakvariant is dat er naast ‘normaal’ gekruide nootjes er ook enkele extreem pittige nootjes in elke zak zitten. Je kunt niet zien welke nootjes pittig zijn, maar je proeft het uiteraard wel.
Doelgroep(en)
Mensen tussen de 18 en 35 jaar met een focus op “man 20-25 jaar”. De doelgroep heeft een actief leven waar het element ‘fun’ centraal staat. Deze doelgroep is meer dan gemiddeld actief op het gebied van sport en uitgaan en consumeert media voor ontspanning. Een groot deel van de doelgroep is in het bezit van een smartphone, die met name wordt gebruikt voor sociale activiteiten en entertainment, waarbij apps een grote rol spelen.