Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
TweetaBrief
Opdrachtgever:
THEY
Bureau:
THEY
Datum eerste publicatie:
12/09/2011
url:
http://www.twitter.com/tweetabrief
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
THEY
Art Direction / Design:
THEY
Copy / Redactie:
THEY
Account:
THEY
Verantwoordelijk bij klant:
Boris Nihom


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De vraag naar jong digitaal creatief talent, is groter dan het aanbod. Een aantal van de beste bureau's van de wereld strijden om een handje vol talent.  Toch wilde THEY een stagiair van wereldklasse aannemen. Maar THEY is niet bekend als digital hotshop. Hoe konden we toch de aandacht trekken van de meest gewilde stagiaires in de wereld?
 
We besloten daar te zijn waar zij hun inspiratie vandaan halen en hun ideeen delen: Twitter. Maar tussen alle drukke timelines, moesten we wel opvallen.
 
Hoe? Door creatieven precies datgene te geven, wat ze het liefste willen: een korte, scherpe briefing. In 140 karakters.
 
De enige voorwaarde: het antwoord mocht ook niet langer zijn dan 140 karakters. Een goed idee kan altijd teruggebracht worden tot één zin. Natuurlijk zoeken we stevige kennis van technologie en goede designskills. Maar boven al het andere: het vermogen om een strakke briefing te beantwoorden met een origineel, kernachtig idee.
 
Het idee: Tweet-A-Brief. We posten 3 open briefings op Twitter. En toen was het afwachten...
 
Het resultaat: 900 followers, precies in de doelgroep. Internationale persaandacht en retweets van invloedrijke creatief directeuren en opleidingshoofden. En één perfecte stagiair.
Voor/over product of dienst
THEY is een full-service reclamebureau in Amsterdam. THEY is continue opzoek naar het beste creatieve talent van de wereld.
Doelgroep(en)
• Internationaal jong digitaal creatief talent.
• Leraren bij hoog aangeschreven opleidingen (bijv. Hyper Island)
• Creatief directeuren van digital hotshops.