Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ezeltje Prik
Opdrachtgever:
Buutvrij for life
Bureau:
Buutvrij for life
Datum eerste publicatie:
28/02/2011
url:
http://www.facebook.com/buutvrijforlife
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Bram Eigenfeld
Art Direction / Design:
Bram Eigenfeld, David van Ochten
Copy / Redactie:
Bram Eigenfeld, Reuben Alexander, Maarten Boer
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Bram Eigenfeld
Account:
nvt
Verantwoordelijk bij klant:
nvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Op de facebookpagina van Buutvrij spelen we elke maandag ezeltje prik. Op het prikbord wordt een volledig zwarte foto geplaatst waarin mensen kunnen prikken (oftewel zichzelf taggen).
Het enthousiasme van deelnemers en de snelheid waarmee de foto's elke week worden volgeprikt afgezet tegen de eenvoudige (maar nieuwe) manier van Facebookgebruik, levert een enorme stijging in actieve gebruikers op.
Bovendien staat dit spelletje voor het speelse enthousiasme met nostalgische inslag die kenmerkend is voor Buutvrij als bureau.
Voor/over product of dienst
Buutvrij for life is een Amsterdam creatief bureau. 
Hun belangrijkste bezigheid is middelenvrije merkstrategie en -activatie.
Daarnaast voeren ze ook erg graag in eigen beheer projecten uit.
 
Of het gaat om een nieuw TV format (TVLAB: Lekker Dier), of het ontwikkelen van een nieuwe manier van digitaal lezen (iPad app: Alles Ruikt Naar Chocola), of een negroïde tuinkabouter, dat maakt niet zoveel uit.
Doelgroep(en)
Fans van de Buutvrij Facebookpagina 
(Mannen en vrouwen in de leeftijd 20-35 jaar, HBO/WO)