Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Avoid the Shopping Crowds
Opdrachtgever:
THEY
Bureau:
THEY
Datum eerste publicatie:
07/12/2011
url:
http://www.avoidtheshoppingcrowds.nl
Categorie:
Mobile
Innovation

Credits

Concept:
THEY
Art Direction / Design:
THEY
Copy / Redactie:
THEY
Technische realisatie:
moblio.nl
Account:
THEY
Verantwoordelijk bij klant:
THEY


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
THEY wilde in 2011 het kerstkadeau aan klanten gebruiken om het bureau ook voor innovatieve mobiele concepten op de kaart te zetten.
 
Zoals alle hard werkende Nederlanders, moesten ook de klanten van THEY haasten om op tijd hun inkopen rond te krijgen. En dat levert behoorlijk wat stress op, in stampvolle winkels en winkelstraten.
 
Dus besloten we hen te helpen. We ontwikkelden 'Avoid The Shopping Crowds', een mobiele website die mensen in staat stelt om op elk moment van de dag drukke winkelstraten in Amsterdam te ontwijken en rustige plekken op te zoeken. Hoe? De dienst gebruikt vrij beschikbare data van location-aware services, aggregeert de ruwe data en bepaalt zo het drukteniveau. Waarom mobiel? Omdat je deze altijd bij je hebt en dus real time de status van de belangrijkste winkelgebieden kunt checken en zo je keuzes ter plekke kunt bepalen.
 
De dienst leverde wereldwijde persaandacht voor THEY op. Door de data te gebruiken op een manier die exact tegengesteld is aan waar de data voor bedoeld is, biedt Avoid The Crowds een nieuw perspectief op location-aware services. Wij noemen het: 'antisocial media'.
Voor/over product of dienst
Avoid The Shopping Crowds is een mobiele site, die gebruikers helpt om drukke winkelstraten in Amsterdam te vermijden. De dienst gebruikt vrij beschikbare data van location-aware services, zoals Facebook Places, Foursquare en Gowalla en geo-tagging van Tweets en Instagram foto's. Een slim algoritme verbindt de API's van deze diensten, aggregeert de ruwe data en bepaalt zo het drukteniveau. Door middel van handmatige calibratie en webcam feeds, is de accuraatheid van de dienst in de beta-fase verder aangescherpt.
Doelgroep(en)
Fase 1: huidige klanten, prospects en vakpers.
Fase 2: het algemene publiek en brede pers.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
THEY wilde in 2011 het kerstkadeau aan klanten gebruiken om het bureau ook voor innovatieve mobiele concepten op de kaart te zetten.
 
Zoals alle hard werkende Nederlanders, moesten ook de klanten van THEY haasten om op tijd hun inkopen rond te krijgen. En dat levert behoorlijk wat stress op, in stampvolle winkels en winkelstraten.
 
Dus besloten we hen te helpen. We ontwikkelden 'Avoid The Shopping Crowds', een mobiele website die mensen in staat stelt om op elk moment van de dag drukke winkelstraten in Amsterdam te ontwijken en rustige plekken op te zoeken. Hoe? De dienst gebruikt vrij beschikbare data van location-aware services, aggregeert de ruwe data en bepaalt zo het drukteniveau. Waarom mobiel? Omdat je deze altijd bij je hebt en dus real time de status van de belangrijkste winkelgebieden kunt checken en zo je keuzes ter plekke kunt bepalen.
 
De dienst leverde wereldwijde persaandacht voor THEY op. Door de data te gebruiken op een manier die exact tegengesteld is aan waar de data voor bedoeld is, biedt Avoid The Crowds een nieuw perspectief op location-aware services. Wij noemen het: 'antisocial media'.
Voor/over product of dienst
Avoid The Shopping Crowds is een mobiele site, die gebruikers helpt om drukke winkelstraten in Amsterdam te vermijden. De dienst gebruikt vrij beschikbare data van location-aware services, zoals Facebook Places, Foursquare en Gowalla en geo-tagging van Tweets en Instagram foto's. Een slim algoritme verbindt de API's van deze diensten, aggregeert de ruwe data en bepaalt zo het drukteniveau. Door middel van handmatige calibratie en webcam feeds, is de accuraatheid van de dienst in de beta-fase verder aangescherpt.
Doelgroep(en)
Fase 1: huidige klanten, prospects en vakpers.
Fase 2: het algemene publiek en brede pers.