Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Batman Arkham City Challenge - categorie Game
Opdrachtgever:
Warner Bros. Interactive Entertainment Benelux BV
Bureau:
Questaway & bliksems! dondersgoeie marketing
Datum eerste publicatie:
15/08/2011
url:
http://www.batmanarkhamcitychallenge.com
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Minne Belger, Raymond Calis, Bas Haas, Jelte van der Maat
Art Direction / Design:
Minne Belger, Raymond Calis, Bas Haas, Jelte van der Maat
Copy / Redactie:
Jelte van der Maat
Interaction Design:
Bas Haas
Technische realisatie:
Sander Hoeken, Laurens Koot
Account:
Barbara Molendijk
Verantwoordelijk bij klant:
Regina van Tongeren


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Questaway en bliksems! dondersgoeie marketing creëerden een immersion campagne voor Batman Arkham City een game van Warner Bros. Interactive Entertainment.
Batman Arkham City is de lang verwachte opvolger van de game Batman Arkham Asylum. De eerste editie was een onverwacht succes en maakte dat de verwachtingen rondom de opvolger zeer hoog gespannen waren.
Om deze verwachtingen in te lossen vroeg Warner Bros. Interactive Entertainment om een frisse en vooruitstrevende pre-launch campagne. Vanuit die gedachte is de Batman Arkham City Challenge van start gegaan.
Gamers werden uitgedaagd om de schurken van Arkham City samen met Batman te bestrijden. Echter, the Riddler gooide roet in het eten en hackte de Challenge. Nu waren gamers genoodzaakt samen te werken om online zijn verschrikkelijk moeilijke hersenkrakers op te lossen. De eerste 100 gamers die alle riddle-trails wisten te ontcijferen, kwalificeerden zich voor de exclusieve Batman Arkham City Challenge Final, een in real life location based mobile game in een designated gaming area in Amsterdam. De Belgische en Nederlandse winnaar wonnen een Bruce Wayne Weekend, een real size Batman statue en een limited edition van de game. 78 persmensen uit Nederland en België woonden deze zinderende finale bij.
Campagnegebied: Benelux.
Campagneperiode: 15–08-2011 tm 20-10-2011
Voor/over product of dienst
Batman: Arkham City is een action-adventure/stealth game. Het is het vervolg op de onverwacht succesvolle game Batman: Arkham Asylum uit 2009 (uitgebracht bij een concurrent).
Warner Bros Interactive Entertainment staat erom bekend dat zij uitermate consciëntieus is in het naleven van de privacy wetgeving. Daarin gaat zij nog strenger te werk dan de verschillende social media platforms. Dit gegeven was een extra uitdaging voor het concept van Batman Arkham City Challenge.
Doelgroep(en)
Business to Consumer
1: Batman Arkham Asylum gamers 16-34, man
2: Core gamers 16-34, man
3: Hit buyers 16-40, man (secundair → indirect)
Over de eerste twee doelgroepen is te zeggen dat zij zich veel begeven op sociale netwerken, gespecialiseerde online communities en games gerelateerde fora. De derde doelgroep is in feite een indirecte, secundaire doelgroep. Zij ziet de eerste twee als ambassadeurs en gebruikt hun aanbevelingen gecombineerd met online en offline reviews als aankoop referentie.
 
Business to Business
1: Pers: games en mainstream
2: Media partijen: games en mainstream
3: Merken
 
Er wordt onderscheid gemaakt tussen pers als doelgroep en media partijen. In het eerste geval gaat het werkelijk om free publicity en zijn het de journalisten die de doelgroep zijn. In het tweede geval zijn het de marketing afdelingen van deze media. De laatste doelgroep zijn merken die vanuit de Batman brand gedacht passen bij Batman en zich zouden willen afficheren middels een samenwerking met de brand Batman.