Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Demak'Up Beautybloggers Campagne
Opdrachtgever:
Georgia-Pacific
Bureau:
The Gardeners
Datum eerste publicatie:
20/02/2011
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Verantwoordelijk bij klant:
Caroline Delhaye, Aurelie Emond


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Demak’Up wilde publiciteit voor een serie verbeterde producten en de lancering van een nieuwe productlijn. Die verbeteringen en introductie waren echter te commercieel nieuws voor de reguliere, erkende beautypers. We ontdekten dat er in Nederland meer dan 250 meiden een blog over beauty en make-up hebben. Opgeteld hebben ze een flink bereik. We besloten om niet de commerciële, maar 142 amateurbloggers tot officiële beautypers te bombarderen. Zij kregen in de campagne de behandeling die normaal gesproken alleen de gevestigde pers krijgt met o.a: luxe perspakketten, persberichten, social newsrooms, offline persevents en heel veel aandacht.
Voor/over product of dienst
Demak’Up maakt producten waarmee je make’up van je gezicht/huid kunt verwijderen, je gezicht kunt reinigen en je huid kunt verzorgen. In de campagne stond de introductie van twee nieuwe productlijnen centraal:
1.      Een aantal bestaande Demak’up producten is verbeterd met een nieuw, natuurlijk ingrediënt uit de katoenplant. Daarmee zijn de producten nog zachter voor je gezicht en helpen ze je om je gezicht op een nog natuurlijkere manier te reinigen en te verzorgen. Het gebruik van natuurlijke ingrediënten uit de katoenplant in haar producten heet: Cotton Science Technology. In de campagne draaide het om producten met Cotton Science Technology. Zeven verschillende producten variërend van “droge” pads om make-up eraf te halen, reinigings tonics en  reinigingsdoekjes waar de tonic al in zit.
2.      Er werd een nieuw product gelanceerd genaamd de Liquid Range, een vloeibare lijn van Demak’up waarmee je naast alle andere producten van Demak’up, ook je gezicht kunt reinigen.
Doelgroep(en)
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat vrouwen die wel eens make-up gebruiken, horen, zien en lezen over Demak’Up en haar producten. Toch was de primaire doelgroep van de campagne de Nederlandse (online)beautypers: beautybloggers.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Demak’Up wilde publiciteit voor een serie verbeterde producten en de lancering van een nieuwe productlijn. Die verbeteringen en introductie waren echter te commercieel nieuws voor de reguliere, erkende beautypers. We ontdekten dat er in Nederland meer dan 250 meiden een blog over beauty en make-up hebben. Opgeteld hebben ze een flink bereik. We besloten om niet de commerciële, maar 142 amateurbloggers tot officiële beautypers te bombarderen. Zij kregen in de campagne de behandeling die normaal gesproken alleen de gevestigde pers krijgt met o.a: luxe perspakketten, persberichten, social newsrooms, offline persevents en heel veel aandacht.
Voor/over product of dienst
Demak’Up maakt producten waarmee je make’up van je gezicht/huid kunt verwijderen, je gezicht kunt reinigen en je huid kunt verzorgen. In de campagne stond de introductie van twee nieuwe productlijnen centraal:
1.      Een aantal bestaande Demak’up producten is verbeterd met een nieuw, natuurlijk ingrediënt uit de katoenplant. Daarmee zijn de producten nog zachter voor je gezicht en helpen ze je om je gezicht op een nog natuurlijkere manier te reinigen en te verzorgen. Het gebruik van natuurlijke ingrediënten uit de katoenplant in haar producten heet: Cotton Science Technology. In de campagne draaide het om producten met Cotton Science Technology. Zeven verschillende producten variërend van “droge” pads om make-up eraf te halen, reinigings tonics en  reinigingsdoekjes waar de tonic al in zit.
2.      Er werd een nieuw product gelanceerd genaamd de Liquid Range, een vloeibare lijn van Demak’up waarmee je naast alle andere producten van Demak’up, ook je gezicht kunt reinigen.
Doelgroep(en)
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat vrouwen die wel eens make-up gebruiken, horen, zien en lezen over Demak’Up en haar producten. Toch was de primaire doelgroep van de campagne de Nederlandse (online)beautypers: beautybloggers.