Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers (social media)
Opdrachtgever:
Consument en Veiligheid
Bureau:
Lemz
Datum eerste publicatie:
22/11/2011
url:
http://whathavewedone.nl/forconsumentenveiligheid
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Lemz
Art Direction / Design:
Lemz
Copy / Redactie:
Lemz
Interaction Design:
Lemz
Technische realisatie:
Lemz
Account:
Lemz
Verantwoordelijk bij klant:
Lemz


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers
Dit jaar geen traditionele 'vuurwerk campagne' in de media, maar een online 1 op 1 aanpak van de vuurwerkbommenmakers die zo spraakmakend is dat deze (en dat was de bedoeling) in andere media (TV, radio en print) ging rondzingen om met name ook de ouders van de bommenmakers te bereiken.
Vuurwerkbommen zorgen voor steeds meer zwaargewonden en doden. Waarschuwen voor risico’s heeft bij deze bommenmakers geen zin. Daarnaast word je toch niet gepakt... denken ze.
Het idee: Task Force Opsporingsdienst Vuurwerkbommen.
Een zeer actieve dienst die de pakperceptie verhoogt, maar de bommenmakers vooral hun lol ontneemt, door ze te pakken op de plek waar ze hun kunsten vertonen en anderen inspireren: YouTube. 
We waarschuwen 500 bommenmakers persoonlijk door hun YouTube films te downloaden en te bewerken. Samen met mails, brieven, Opsporing Verzocht en PR, breken we in twee maanden tijd hun podium af, 60% verwijdert zijn film. Door social media wordt de dienst onder de doelgroep bekend en door het handig combineren van allerlei gegevens die bommenmakers achterlaten op diverse platformen zijn we in staat om ze persoonlijk aan te pakken.
Maar natuurlijk het belangrijkste resultaat: dit jaar vallen er minder slachtoffers en geen doden.
Voor/over product of dienst
Consument en Veiligheid, preventie zelfgemaakte vuurwerkbommen.
Doelgroep(en)
Vuurwerkbommenmakers