Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Improve your Schweppes appeal
Opdrachtgever:
Schweppes
Bureau:
Red Urban & Wenneker TV
Datum eerste publicatie:
27/06/2011
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Jelle Kolleman, Maikel van der Laken
Art Direction / Design:
Taco Faber, Alex Constantinou
Copy / Redactie:
Floris Kreulen
Interaction Design:
Kees van Dorp
Technische realisatie:
Dave Dingarten, Hendrik-Jan Megens, Joran Veenstra
Account:
Ragna Hes, Leontine Wenink, Niels van Esch
Verantwoordelijk bij klant:
Laura Gallet


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Vorig jaar lanceerde Schweppes een nieuwe, sexy commercial: ‘Let’s talk about Schweppes’. Als online doorvertaling daarvan gaven we mensen de gelegenheid hun ‘Schweppes Appeal’ te verbeteren. We introduceerden het karakter Guy Gadbois. In een online workshop van drie spraaklessen leerde hij je meer ‘Schweppesy’ over te komen. Een innovatief onderdeel daarbij was een spraakherkenningsmodule, die ingesproken teksten analyseerde en op timing en volume kon beoordelen. Afhankelijk van deze beoordeling werd je na iedere prestatie verrast door 1 van Guy’s 18 persoonlijke feedback videos. Met je persoonlijke score kon je vervolgens je Facebook vrienden uitdagen om het beter te doen. Of nog een keer spelen…
Voor/over product of dienst
In een wereld van zoete frisdranken onderscheidt Schweppes zich door haar aanbod van bitterzoete smaken. Vandaar dat ze zich profileren met de slogan “The unexpected taste”. Vorig jaar wist het merk Uma Thurman te strikken als elegant, sensueel, pikant en slightly over-the-top boegbeeld voor de nieuwe reclamecampagne in 7 Europese landen.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen van 25/35 jaar