Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
TW STEEL
Opdrachtgever:
TW STEEL
Bureau:
Lukkien
Datum eerste publicatie:
01/11/2012
url:
http://www.twsteel.com
Categorie:
Design
Website

Credits

Concept:
Patrick Fransz, Jasper Janssen, Henny Jansen
Art Direction / Design:
Patrick Fransz, Jasper Janssen
Interaction Design:
Patrick Fransz, Jasper Janssen
Technische realisatie:
Lukkien
Account:
Lukkien
Verantwoordelijk bij klant:
Fleur van der Valk, Volmer Schellens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Het merk TW Steel is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Dankzij het herkenbare design, de duidelijke profilering en hun actief sponsoringbeleid, is er in korte tijd wereldwijd een sterk horlogemerk neergezet. De webbeleving bleef hierop achter. Tijd om een concept neer te zetten waarbij zowel de wereld van het product als de experience van het merk op indrukwekkende wijze worden benadrukt.
Voor/over product of dienst
TW Steel is een jong horlogemerk dat een unieke positie heeft verworven in de markt van oversized horloges. Sinds de oprichting in 2005 is het hard gegaan. Het Nederlandse bedrijf is inmiddels actief in ruim 85 landen en uitgegroeid tot een echt lifestyle merk.
Doelgroep(en)
TW Steel richt zich op een zeer brede internet orientated doelgroep die op zoek is naar een oversized watch. Fashionable, sportiviteit, muziek is daarbij zeer belangrijk, maar ook de goede kwaliteit van het horloge. Dankzij de diverse gebieden waarin TW Steel actief is, zoals Formule1, wordt er een duidelijke koppeling gelegd met de belevingswerelden van de doelgroep.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Het merk TW Steel is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Dankzij het herkenbare design, de duidelijke profilering en hun actief sponsoringbeleid, is er in korte tijd wereldwijd een sterk horlogemerk neergezet. De webbeleving bleef hierop achter. Tijd om een concept neer te zetten waarbij zowel de wereld van het product als de experience van het merk op indrukwekkende wijze worden benadrukt.
Voor/over product of dienst
TW Steel is een jong horlogemerk dat een unieke positie heeft verworven in de markt van oversized horloges. Sinds de oprichting in 2005 is het hard gegaan. Het Nederlandse bedrijf is inmiddels actief in ruim 85 landen en uitgegroeid tot een echt lifestyle merk.
Doelgroep(en)
TW Steel richt zich op een zeer brede internet orientated doelgroep die op zoek is naar een oversized watch. Fashionable, sportiviteit, muziek is daarbij zeer belangrijk, maar ook de goede kwaliteit van het horloge. Dankzij de diverse gebieden waarin TW Steel actief is, zoals Formule1, wordt er een duidelijke koppeling gelegd met de belevingswerelden van de doelgroep.