Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Campagne RTLNIEUWS 365
Opdrachtgever:
RTL Nieuws
Datum eerste publicatie:
19/01/2012
url:
http://itunes.apple.com/nl/app/rtlnieuws-365/id486518266?mt=8&rtlid=795895
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Caroline Schnellen (RTL Nieuws), Brian Oostenbrink
Art Direction / Design:
Lukkien, Jos Leene & EyeFun (Walter Dekker)
Copy / Redactie:
Caroline Schnellen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het lanceren van een compleet nieuw merk onder RTL Nieuws (dat bij de lancering alleen beschikbaar was voor iPad), met daarin ook andere succesvolle RTL formats zoals RTL Boulevard, Editie NL, RTL Sport en Buienradar.
Voor/over product of dienst
RTL NIEUWS BRENGT EERSTE ECHTE DIGITALE KRANT VAN NEDERLAND RTLNIEUWS 365 is de eerste echte digitale krant van Nederland die speciaal ontwikkeld is voor de iPad. Gratis verkrijgbaar in de App Store brengt deze app je non-stop het laatste nieuws, sport, boulevard en een dagelijks magazine. Het nieuws komt tot leven in tekst, prachtige foto's en kwalitatieve video’s. Naast bestaande content van RTL Nieuws en RTL Boulevard, brengt de app exclusieve verhalen in het dagelijkse magazine en via persoonlijke columns van Rick Nieman, Frits Wester en Marcel van Roosmalen. Ook kan men de app raadplegen voor onder andere live nieuwsuitzendingen, verkeersinformatie en de weersverwachting via Buienradar.

Nieuws, sport & boulevard
RTLNIEUWS 365 zit boordevol nieuws: zowel het laatste als het belangrijkste nieuws, sportnieuws, entertainmentnieuws van RTL Boulevard en nieuws op het gebied van lifestyle en trends. Door de app heen staan speciale bijdragen van bekende RTL gezichten als Rick Nieman, Frits Wester, Suzanne Bosman, Sanne Boswinkel en Albert Verlinde. In deze columns schrijven zij over belangrijke of opmerkelijke dingen uit hun week: hun passie voor het vak, maar ook hun privéleven. We selecteren de mooiste nieuwsfoto’s en presenteren die in slideshows.
 
Dagelijks magazine
RTLNIEUWS 365 brengt dagelijks een magazinegedeelte uit over alles wat het leven leuk maakt. Hierin staat het laatste nieuws op het gebied van lifestyle en trends. De onderwerpen variëren van gezondheid, mode, beauty, wetenschap, auto’s en tech tot uitgaan en lekker eten. In deze digitale krant staan in tekst en video ook rubrieken zoals: - Puzzels - Recepten - Uitgaanstips - Filmrecensies - Horoscoop - Mop van de dag - Dier van de dag De nieuwsliefhebber verwacht nieuws altijd en overal te kunnen bekijken.
 
Met RTLNIEUWS 365 blijft men gemakkelijk op de hoogte van het laatste nieuws en meer. Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws zegt hierover: “Met de introductie van de iPad ontstond mijn droom om een echte digitale krant te maken. Een krant zoals die van Harry Potter. Eentje met veel nieuws, videos en schitterende foto’s waardoor er een moderne en leuke nieuwsbeleving ontstaat. Als je ‘need to know’ met ‘nice to know’ bij elkaar optelt, creëer je ‘want to know’. En dat is waarom we elke dag nieuws brengen. Deze app is simpelweg een nieuwe manier om het nieuws bij de nieuwsliefhebbers te krijgen, zo snel mogelijk en waar hij of zij ook is. Daarom hebben we deze app van scratch af aan gebouwd met bloed, zweet en tranen”. Er is bewust gekozen om veel soorten nieuws in één app samen te brengen. RTL Nederland is een bedrijf in het hart van de Nederlandse samenleving. Hierdoor weten we dat onze doelgroep geïnteresseerd is in nieuws op allerlei gebieden: van algemeen tot sport, entertainment en lifestyle. RTL heeft dit allemaal in huis. Om de nieuwsliefhebber vanaf vandaag nog beter van dienst te zijn, hebben we onze krachten gebundeld in deze app.
 
Gratis verkrijgbaar in de App Store: RTLNIEUWS 365.
Doelgroep(en)
De man en vrouw die behoefte heeft aan actueel nieuws, sport, entertainment en achtergronden. Die zich betrokken voelt bij wat zich afspeelt in zijn woonomgeving, zijn streek, zijn land, in de maatschappij en in de wereld. Mensen die de krant nog lezen, maar vooral degenen die de krant definitief hebben weggelegd en op een andere manier, vooral online, hun nieuwsbehoefte vervullen. De focus ligt op de Nederlandse consument, kerndoelgroep 25 – 55 jaar