Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Even iets anders
Opdrachtgever:
Douwe Egberts SENSEO
Bureau:
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam
Datum eerste publicatie:
16/10/2011
url:
http://www.devmonks.nl/s/saatchi_saatchi_leoburnett/douwe_egberts/senseo_wibi/index.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Maarten Dobbelaar, Rick Coolegem, Wesley Bos
Art Direction / Design:
Maarten Dobbelaar
Copy / Redactie:
Rick Coolegem
Account:
Alewijn Dekker, Corliz de Jongh, Sanne Kleindijk
Verantwoordelijk bij klant:
Mylene Heystek, Arthur Kuiters, Caroline Swart


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoewel Douwe Egberts SENSEO drinkers kunnen kiezen uit meer dan 20 verschillende smaken, blijven veel van hen bij dezelfde smaak hangen. Daarom wilden wij ze met deze campagne inspireren om eens een andere smaak te proberen. Hiervoor zetten we Wibi Soerjadi in, die geïnspireerd door de grote variatie in koffiesmaken eens een keer iets totaal anders probeert. De campagne werd afgetrapt met een viral waarin te zien is hoe Wibi een klassiek stuk uit een rockinstrument knalt. Deze keytar-viral werd in een week tijd meer dan 450.000 keer bekeken en opgepikt door blogs en populaire radio- en tv-programma’s. De tv-commercial ging twee weken later on air en laat zien waar Wibi zijn inspiratie vandaan heeft: de variatie van Douwe Egberts SENSEO. Op senseo.nl openden we ondertussen de deuren van Wibi’s landgoed, zodat bezoekers een kijkje in zijn leven konden nemen,  samen met hem konden rocken en kans maakten op een nieuw SENSEO apparaat.
Voor/over product of dienst
Douwe Egberts SENSEO koffiepads.
Doelgroep(en)
Gezinnen (met kinderen) die al een SENSEO apparaat gebruiken en die Douwe Egberts SENSEO (soms) afwisselen met een huismerk.