Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone - The Voice of Holland Thuiscoach
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile
Datum eerste publicatie:
20/09/2011
url:
http://212.204.199.25/awards/spinawards/vodafone_tvoh_thuiscoach/
Categorie:
Mobile
Innovation

Credits

Concept:
Bas Redhead (Vodafone), Sjoerd Demaret (Talpa Media), Michiel Dieperink (OMD), Arthur Clement (RTL Nederland), Julien Rappy (IceMobile)
Art Direction / Design:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Copy / Redactie:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Interaction Design:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Technische realisatie:
Vodafone/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile/OMD Nederland
Account:
Sjoerd Demaret (Talpa Media), Arthur Clement (RTL Nederland), Julien Rappy (IceMobile), Michiel Dieperink (OMD Nederland)
Verantwoordelijk bij klant:
Bart Hofker, Willem-Albert Bol, Bas Redhead


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Na het succes van de eerste serie van The Voice of Holland wordt voor serie 2 de uitdaging: taking it to the next level. De interactiviteit moet nog grootser en nog meeslepender worden. Het antwoord wordt gevonden in de Thuiscoach, een app die de kijker een nog completere en intensievere second screen ervaring biedt. TV en mobiel zijn hierin volledig geïntegreerd, tijdens de liveshows zelfs in realtime. Met 650.000 downloads was de Thuiscoach van The Voice of Holland een razend populaire hit. De overtreffende trap is gevonden!
Voor/over product of dienst
Vodafone is een toonaangevende speler binnen de mobiele telecombranche. Innovatie zit in het DNA van het bedrijf en dient tot uitdrukking te komen in alle activiteiten die Vodafone onderneemt. De focus van Vodafone met The Voice of Holland ligt op mobiel internet. Vodafone wil zich profileren als DE aanbieder van mobiel internet.
Om de kijker nóg intensiever aan The voice of Holland te binden en  om op natuurlijke wijze de Vodafone-claim ‘Internet Everywhere’ te laden, ontwikkelden Vodafone, OMD, Talpa, IceMobile en RTL een app rondom The voice of Holland: de ThuisCoach.
Dankzij de ThuisCoach konden kijkers actief meedoen aan het programma en hun coachkwaliteiten bewijzen en delen met vrienden. Door mee te spelen maakten kijkers kans op de hoofdprijs: twee jaar lang gratis mobiel bellen en internetten met Vodafone. De slimme technologie achter de Thuiscoach bracht 12 games (2 platformen gecombineerd met 2 games per programmaonderdeel) samen in één gebruiksvriendelijke app.
Doelgroep(en)
De penetratie van mobiel internet neemt snel toe. We blijven ons breed richten op de Nederlandse bevolking. Vodafone wil Nederland ook met seizoen 2 inspireren en faciliteren in het gebruik van mobiel internet. Nederland moet niet alleen verliefd worden op data, Nederland moet gaan houden van data!


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Na het succes van de eerste serie van The Voice of Holland wordt voor serie 2 de uitdaging: taking it to the next level. De interactiviteit moet nog grootser en nog meeslepender worden. Het antwoord wordt gevonden in de Thuiscoach, een app die de kijker een nog completere en intensievere second screen ervaring biedt. TV en mobiel zijn hierin volledig geïntegreerd, tijdens de liveshows zelfs in realtime. Met 650.000 downloads was de Thuiscoach van The Voice of Holland een razend populaire hit. De overtreffende trap is gevonden!
Voor/over product of dienst
Vodafone is een toonaangevende speler binnen de mobiele telecombranche. Innovatie zit in het DNA van het bedrijf en dient tot uitdrukking te komen in alle activiteiten die Vodafone onderneemt. De focus van Vodafone met The Voice of Holland ligt op mobiel internet. Vodafone wil zich profileren als DE aanbieder van mobiel internet.
Om de kijker nóg intensiever aan The voice of Holland te binden en  om op natuurlijke wijze de Vodafone-claim ‘Internet Everywhere’ te laden, ontwikkelden Vodafone, OMD, Talpa, IceMobile en RTL een app rondom The voice of Holland: de ThuisCoach.
Dankzij de ThuisCoach konden kijkers actief meedoen aan het programma en hun coachkwaliteiten bewijzen en delen met vrienden. Door mee te spelen maakten kijkers kans op de hoofdprijs: twee jaar lang gratis mobiel bellen en internetten met Vodafone. De slimme technologie achter de Thuiscoach bracht 12 games (2 platformen gecombineerd met 2 games per programmaonderdeel) samen in één gebruiksvriendelijke app.
Doelgroep(en)
De penetratie van mobiel internet neemt snel toe. We blijven ons breed richten op de Nederlandse bevolking. Vodafone wil Nederland ook met seizoen 2 inspireren en faciliteren in het gebruik van mobiel internet. Nederland moet niet alleen verliefd worden op data, Nederland moet gaan houden van data!