Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Russian Roulette
Opdrachtgever:
Duyvis (PepsiCo)
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
11/10/2011
url:
http://www.duyvis.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Jelle Kolleman, Robert Hagendoorn, Eric Woning
Art Direction / Design:
Demian LaVigne, Charlon de Graav, Alex Constantinou, Ben Verveld
Copy / Redactie:
Desmond Lissone
Interaction Design:
Dennis de Grauw
Account:
Sven Vening, Marc Elbers
Verantwoordelijk bij klant:
Tessa van Steekelenburg, Margreet Rijkaart, Tessa van Breugel, Manon Daggers, Barbara van Verseveld


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Duyvis lanceerde in 2011 een nieuwe pay off ’Partijtje Gezelllig’ met een focus op volkse gezelligheid. Partijtje Gezellig staat voor gezelligheid, humor met een knipoog en ongecompliceerd samenzijn. Dit nieuwe thema krijgt met name vorm in communicatie rondom de producten. Russian Roulette is een nieuw concept tijgernootjes: er zitten enkele extra pittige nootjes in de zak waardoor er direct een ‘spelelement’ in het gezamenlijk eten van deze nootjes zit. Dit sluit naadloos aan bij het thema.

De doelstelling van de digitale activatie is het bewerkstelligen van een positieve houding ten aanzien van de nieuwe tijgernootjes bij een jonge mannelijke doelgroep bij wie een actief sociaal leven en ‘fun’ centraal staan.  Daarom lanceert Duyvis de eerste entertainende branded app: Russian Roulette, de  Tijger editie. Deze app voor mobiel en tablet  is een spannende cross-over van het ‘Russian Roulette’ en ‘Truth or Dare’. De pittige vragen, spannende uitdagingen en de slimme geïntegreerde Facebook-koppeling maken een avondje met vrienden gevaarlijk leuk.

Aangejaagd met online advertising en content integratie werd deze app 48.000 keer gedownload. Daarnaast overtroffen we de verkoopdoelstellingen van Russian Roulette met 27%.
Voor/over product of dienst
Russian Roulette, de nieuwe smaak Tijgernootjes. Uniek aan deze smaakvariant is dat er naast ‘normaal’ gekruide nootjes ook enkele extreem pittige nootjes in elke zak zitten. Je kunt niet zien welke nootjes pittig zijn, maar je proeft het uiteraard wel!
Doelgroep(en)
Mensen tussen de 18 en 35 jaar met een focus op “man 20-25 jaar”. De doelgroep heeft een actief leven waar het element ‘fun’ centraal staat. Deze doelgroep is meer dan gemiddeld actief op het gebied van sport en uitgaan en consumeert media voor ontspanning. Een groot deel van de doelgroep is in het bezit van een smartphone, die met name wordt gebruikt voor sociale activiteiten en entertainment, waarbij apps een grote rol spelen.