Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ziggo, doneer pixels voor War Child
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
Kumpany
Datum eerste publicatie:
25/03/2011
url:
http://www.award-entries.nl/ziggo/doneerpixelsvoorwarchild/spinawards/
Categorie:
Online Campagne
Website

Credits

Concept:
Dimitri Michels, Robbie Verdoes
Art Direction / Design:
Robbie Verdoes, Ruben van Nimwegen, Dave Elderenbosch
Copy / Redactie:
Dimitri Michels (Kumpany)
Interaction Design:
Domenico Lomonaco (sito internet)
Technische realisatie:
Studio Stomp
Account:
Guido van der Meijden, Titia van Osch (Kumpany)
Verantwoordelijk bij klant:
Lars Krieg (freelancer)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Ziggo was één van de hoofdsponsors van ‘538 voor War Child’: een actie waarbij bekende en minder bekende Nederlanders uitdagingen aangingen voor het goede doel. Aan ons de opdracht om dit sponsorship online op een opvallende manier onder de aandacht te brengen en klanten en niet-klanten te activeren om een bijdrage te leveren. Met als thema ‘Haal de oorlog uit de kindertekening! Doneer pixels voor War Child’ lanceerden we een speciale actiesite waar je pixels kon doneren uit je social media profielfoto. Deze pixels werden gebruikt om een trieste oorlogskindertekening om te kleuren naar een vrolijke kindertekening en als dit binnen een week lukte, verdubbelde Ziggo haar bijdrage aan War Child.
Voor/over product of dienst
Ziggo staat bekend als aanbieder van (Digitale) TV, Internet en Telefonie, maar is bezig zich te transformeren tot een bedrijf dat staat voor de ultieme beleving van entertainment. Daarnaast zet Ziggo zich in als sponsor van War Child.
War Child is een goed doel dat kinderen uit oorlogsgebieden helpt, door ze te leren hun ervaringen op een creatieve manier te verwerken.
Doelgroep(en)
Klanten van Ziggo en verder iedereen in Nederland die War Child een warm hart toedraagt.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Ziggo was één van de hoofdsponsors van ‘538 voor War Child’: een actie waarbij bekende en minder bekende Nederlanders uitdagingen aangingen voor het goede doel. Aan ons de opdracht om dit sponsorship online op een opvallende manier onder de aandacht te brengen en klanten en niet-klanten te activeren om een bijdrage te leveren. Met als thema ‘Haal de oorlog uit de kindertekening! Doneer pixels voor War Child’ lanceerden we een speciale actiesite waar je pixels kon doneren uit je social media profielfoto. Deze pixels werden gebruikt om een trieste oorlogskindertekening om te kleuren naar een vrolijke kindertekening en als dit binnen een week lukte, verdubbelde Ziggo haar bijdrage aan War Child.
Voor/over product of dienst
Ziggo staat bekend als aanbieder van (Digitale) TV, Internet en Telefonie, maar is bezig zich te transformeren tot een bedrijf dat staat voor de ultieme beleving van entertainment. Daarnaast zet Ziggo zich in als sponsor van War Child.
War Child is een goed doel dat kinderen uit oorlogsgebieden helpt, door ze te leren hun ervaringen op een creatieve manier te verwerken.
Doelgroep(en)
Klanten van Ziggo en verder iedereen in Nederland die War Child een warm hart toedraagt.