Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Boodschapp - Innovatie
Opdrachtgever:
Boodschapp
Bureau:
Lab1111
Datum eerste publicatie:
04/01/2012
url:
http://secretagency.nl/boodschapp/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Jeroen de Bakker, Martijn Sengers
Art Direction / Design:
Martijn Sengers (logo door Paul Postma)
Copy / Redactie:
Pim de Graaff
Interaction Design:
Martijn Sengers
Technische realisatie:
Remko Posthuma
Account:
Boris Nauta
Verantwoordelijk bij klant:
Boodschapp-team


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Boodschapp is de eerste Nederlandse mobiele applicatie waarmee de consument makkelijk en snel de samenstelling en prijs van voedingsproducten in supermarkten kan vergelijken.
In samenwerking met diëtisten en voedingsdeskundigen is een uniek systeem ontwikkeld die voedingsproducten vergelijkt op voedingswaarde en ingrediënten. Hiermee wordt onduidelijke productinformatie ontrafeld en ziet de gebruiker in een oogopslag hoe een product scoort op samenstelling. Een groene score is beter dan gemiddeld, geel gemiddeld en rood minder goed dan gemiddeld.
Zo helpt Boodschapp de consument direct bij het maken van gezonde keuzes in de supermarkt.
Voor/over product of dienst
De app werkt heel simpel. Na het scannen van de streepjescode met de camera op een smartphone ziet de gebruiker direct hoe het product scoort op samenstelling vergeleken met andere merken. Vervolgens kan de gebruiker zien hoe duur het product is in vergelijking met de alternatieven en men kan in detail zien waar de score op is gebaseerd.
Nadat er tijdens de research is geconcludeerd dat fabrikanten en datapartijen niet hun data met Boodschapp wilde delen is er besloten om alle artikelen zelf aan te kopen, in te voeren en te fotograferen.
Boodschapp is objectief, geheel onafhankelijk en gebaseerd op nationale en internationale voedingsrichtlijnen.
Doelgroep(en)
Boodschapp richt zich primair op consumenten die in het bezit zijn van een smartphone. Binnen deze groep ligt de focus in de communicatie en het productaanbod op volwassenen met een gezin.