Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HEMA Facebook
Opdrachtgever:
HEMA
Bureau:
Doom & Dickson / GuiltyPeople
Datum eerste publicatie:
01/02/2011
url:
http://www.facebook.com/hema
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
John de Vries, Rene Verbong, Joey Duis (Doom & Dickson) en Marc Luijkx, Henry Klerks (GuiltyPeople)
Art Direction / Design:
Marc Luijkx (GuiltyPeople) en John de Vries (Doom & Dickson)
Copy / Redactie:
Rene Verbong, Joey Duis (Doom & Dickson) en Kim Kleine Staarman (HEMA)
Interaction Design:
Marc Luijkx (GuiltyPeople) en Joey Duis (Doom & Dickson)
Technische realisatie:
Bogdan Firicel, Sjack Harks, Maxim Komarov (GuiltyPeople)
Account:
Frieda Ulsamer de Waard (Doom & Dickson) en Henry Klerks, Marc Luijkx (GuiltyPeople)
Verantwoordelijk bij klant:
Kim Kleine Staarman, Dana Nieuwenboom, Caroline van Turennout


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ondanks een twitter account en een aantal succesvolle actiematige Hyves pagina’s was er een jaar geleden nog geen centrale plek voor en door HEMA fans. Terwijl er online wel veel over het merk werd gepraat. Internationale ambities van HEMA en de potentie van het platform, maakte van Facebook hét medium om te omarmen met als hoofddoel klanten dichterbij HEMA te laten komen.

Er is direct gestart vanuit een lange termijn strategie. Facebook inzetten is niet moeilijk of innovatief. Een structureel succesvolle pagina bouwen welke uitgroeit tot een nieuw kanaal die andere media & middelen versterkt is echter wel een serieuze uitdaging. HEMA laat zien dat de inzet van Facebook zelfs vier verschillende bedrijfsfuncties raakt: communicatie & PR, marketing & sales, service & webcare en research & development.

Binnen een maand groeide HEMA uit tot grootste Nederlandse retailer op Facebook. Inmiddels zijn er bijna 70.000 fans. Volgens het rapport “Social Media Monitor 4”, is HEMA het meest succesvolle merk op het platform: “HEMA blinkt uit in eigen activiteit en de mate van interactie die ze met de community weet te realiseren. Met Facebook toont HEMA aan dat het aangaan van de dialoog die echt past bij het merk een vak is.”
Voor/over product of dienst
Alle HEMA producten.
Doelgroep(en)
HEMA is er voor iedereen.