Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zanger Rinus voor 2toDrive
Opdrachtgever:
Stichting TeamAlert
Bureau:
LBi Netherlands
Datum eerste publicatie:
20/09/2011
url:
http://www.teamalert.nl, http://www.youtube.com/rinuszingt
Categorie:
Media-Inzet
Content
Social Media

Credits

Concept:
Marnix Tellings, Bauke Nater, Rogier Chaigneau
Art Direction / Design:
Marnix Tellings, Rogier Chaigneau
Copy / Redactie:
Marnix Tellings, Bauke Nater
Technische realisatie:
Waanzee (Eelko Ferwerda), FX Records, Hotel Rebel
Account:
Thijs Lenderink
Verantwoordelijk bij klant:
Merel Lankhorst, Nard Gilsing


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
2toDrive is een nieuw verkeersinitiatief van de overheid om het aantal jeugdige verkeersslachtoffers terug te dringen. Jongeren kunnen vanaf hun 16e hun '2toDrive' rijbewijs gaan halen. Uit onderzoek in de ons omringende landen blijkt dat deze aanpak zeer effectief is in het terugdringen van het aantal jonge verkeersslachtoffers.

Verkeersveiligheid is een serieus onderwerp, maar de communicatie naar jongeren is al snel saai en betuttelend. Jongeren zijn echter direct enthousiast als ze horen dat ze eerder hun rijbewijs kunnen halen.

Maar hoe breng je dit initiatief onder de aandacht van jongeren als je een piepklein budget hebt? Om de nieuw verworven vrijheid van de doelgroep te vieren, schreven we samen met de Nederlandse YouTube sensatie Zanger Rinus een nieuwe muzikale (feest)hit. Het lied "Jij mag eerder rijden" gaat volledig over 2toDrive. In de bijbehorende videoclip brengt Zanger Rinus de blije boodschap van mogen autorijden op je 17e!

Deze zeer low-budget campagne bleek een schot in de roos. De videoclip werd een hit. Zonder één euro gekochte media uit te geven, zong Rinus de bekendheid van 2toDrive naar grote hoogte. In het tumult bereikten we 1.500.000 Nederlanders in het hart van de doelgroep (70% van alle 16/17-jarigen en hun ouders).
Voor/over product of dienst
2toDrive is een nieuw verkeersinitiatief van de overheid dat in november 2011 van start ging. Door het experiment 2toDrive van het ministerie van Infrastructuur en Milieu kunnen jongeren vanaf hun 16e gaan starten met rijlessen en kunnen zij na het slagen voor hun rijbewijs al vanaf 17-jarige leeftijd de openbare weg op met hun coach. Stichting TeamAlert verzorgt in opdracht van het Ministerie de (online) communicatie van 2toDrive.
Doelgroep(en)
Jongeren van 16 jaar die hun rijbewijs willen halen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
2toDrive is een nieuw verkeersinitiatief van de overheid om het aantal jeugdige verkeersslachtoffers terug te dringen. Jongeren kunnen vanaf hun 16e hun '2toDrive' rijbewijs gaan halen. Uit onderzoek in de ons omringende landen blijkt dat deze aanpak zeer effectief is in het terugdringen van het aantal jonge verkeersslachtoffers.

Verkeersveiligheid is een serieus onderwerp, maar de communicatie naar jongeren is al snel saai en betuttelend. Jongeren zijn echter direct enthousiast als ze horen dat ze eerder hun rijbewijs kunnen halen.

Maar hoe breng je dit initiatief onder de aandacht van jongeren als je een piepklein budget hebt? Om de nieuw verworven vrijheid van de doelgroep te vieren, schreven we samen met de Nederlandse YouTube sensatie Zanger Rinus een nieuwe muzikale (feest)hit. Het lied "Jij mag eerder rijden" gaat volledig over 2toDrive. In de bijbehorende videoclip brengt Zanger Rinus de blije boodschap van mogen autorijden op je 17e!

Deze zeer low-budget campagne bleek een schot in de roos. De videoclip werd een hit. Zonder één euro gekochte media uit te geven, zong Rinus de bekendheid van 2toDrive naar grote hoogte. In het tumult bereikten we 1.500.000 Nederlanders in het hart van de doelgroep (70% van alle 16/17-jarigen en hun ouders).
Voor/over product of dienst
2toDrive is een nieuw verkeersinitiatief van de overheid dat in november 2011 van start ging. Door het experiment 2toDrive van het ministerie van Infrastructuur en Milieu kunnen jongeren vanaf hun 16e gaan starten met rijlessen en kunnen zij na het slagen voor hun rijbewijs al vanaf 17-jarige leeftijd de openbare weg op met hun coach. Stichting TeamAlert verzorgt in opdracht van het Ministerie de (online) communicatie van 2toDrive.
Doelgroep(en)
Jongeren van 16 jaar die hun rijbewijs willen halen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
2toDrive is een nieuw verkeersinitiatief van de overheid om het aantal jeugdige verkeersslachtoffers terug te dringen. Jongeren kunnen vanaf hun 16e hun '2toDrive' rijbewijs gaan halen. Uit onderzoek in de ons omringende landen blijkt dat deze aanpak zeer effectief is in het terugdringen van het aantal jonge verkeersslachtoffers.

Verkeersveiligheid is een serieus onderwerp, maar de communicatie naar jongeren is al snel saai en betuttelend. Jongeren zijn echter direct enthousiast als ze horen dat ze eerder hun rijbewijs kunnen halen.

Maar hoe breng je dit initiatief onder de aandacht van jongeren als je een piepklein budget hebt? Om de nieuw verworven vrijheid van de doelgroep te vieren, schreven we samen met de Nederlandse YouTube sensatie Zanger Rinus een nieuwe muzikale (feest)hit. Het lied "Jij mag eerder rijden" gaat volledig over 2toDrive. In de bijbehorende videoclip brengt Zanger Rinus de blije boodschap van mogen autorijden op je 17e!

Deze zeer low-budget campagne bleek een schot in de roos. De videoclip werd een hit. Zonder één euro gekochte media uit te geven, zong Rinus de bekendheid van 2toDrive naar grote hoogte. In het tumult bereikten we 1.500.000 Nederlanders in het hart van de doelgroep (70% van alle 16/17-jarigen en hun ouders).
Voor/over product of dienst
2toDrive is een nieuw verkeersinitiatief van de overheid dat in november 2011 van start ging. Door het experiment 2toDrive van het ministerie van Infrastructuur en Milieu kunnen jongeren vanaf hun 16e gaan starten met rijlessen en kunnen zij na het slagen voor hun rijbewijs al vanaf 17-jarige leeftijd de openbare weg op met hun coach. Stichting TeamAlert verzorgt in opdracht van het Ministerie de (online) communicatie van 2toDrive.
Doelgroep(en)
Jongeren van 16 jaar die hun rijbewijs willen halen.