Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volvo vindt je leuk
Opdrachtgever:
Volvo Cars Nederland
Bureau:
EURO RSCG 4D
Datum eerste publicatie:
20/01/2012
url:
http://www.prize-entry.com/volvo/volvo-likes-you/
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
Feike Kloostra, Alex Herwig, Jeroen Thissen, Mitch Roedoe
Art Direction / Design:
Alex Herwig, Jeroen Thissen
Copy / Redactie:
Jasper Jager
Interaction Design:
Alex Herwi, Jeroen Thissen
Technische realisatie:
Refunk
Account:
Lea Brinckman, Mariska Kloezen, Lucas van Maaren, Robert Slot
Verantwoordelijk bij klant:
Marjolijn van den Heuvel, Rob Verstegen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Volvo Cars Nederland wilde hun fanbase op Facebook vergroten. Waar andere merken dit vaak doen door likes te “kopen” (like ons en win een iPad), vonden wij dit juist dé kans om echt iets te doen voor alle Volvo-fans die er al zijn: de Nederlandse Volvo-rijder. Maar hoe vertel je iemand dat je hem of haar leuk vindt? Met een liefdesverklaring natuurlijk! Volvo vindt je leuk.
 
Na het invullen van je kenteken maakte onze Facebook applicatie contact met de database van het RDW (Rijksdienst voor Wegverkeer). Op basis van specifieke informatie over je auto (merk, model, kleur, vermogen, etc.) werd vervolgens uit meer dan 200 vooraf opgenomen zinnen een unieke en persoonlijke ode samengesteld, voorgedragen door een zwoele mannen- of vrouwenstem. Én, als je het kenteken van een ander automerk invulde, werd je subtiel verleidt ook eens naar een Zweedse schone te kijken.
Voor/over product of dienst
De Facebook pagina van Volvo Cars Nederland is hét platform waarmee Volvo het gesprek aan wil gaan met hun fans en rijders.
Doelgroep(en)
Volvo-fans, bestaande uit mannen en vrouwen (maar overwegend mannen) tussen 25 en 55 jaar. Met de lancering van de Volvo Cars Nederland Facebook-pagina richtten we ons allereerst op de huidige Volvo-rijders. Zij zijn de grootste fans van Volvo, de pagina is voor hen het meest relevant. Daarmee hebben we ook een duidelijke keuze gemaakt voor kwalitatieve likes. Dus mensen bereiken die ook fan blijven en niet meteen weer vertrekken.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Volvo Cars Nederland wilde hun fanbase op Facebook vergroten. Waar andere merken dit vaak doen door likes te “kopen” (like ons en win een iPad), vonden wij dit juist dé kans om echt iets te doen voor alle Volvo-fans die er al zijn: de Nederlandse Volvo-rijder. Maar hoe vertel je iemand dat je hem of haar leuk vindt? Met een liefdesverklaring natuurlijk! Volvo vindt je leuk.
 
Na het invullen van je kenteken maakte onze Facebook applicatie contact met de database van het RDW (Rijksdienst voor Wegverkeer). Op basis van specifieke informatie over je auto (merk, model, kleur, vermogen, etc.) werd vervolgens uit meer dan 200 vooraf opgenomen zinnen een unieke en persoonlijke ode samengesteld, voorgedragen door een zwoele mannen- of vrouwenstem. Én, als je het kenteken van een ander automerk invulde, werd je subtiel verleidt ook eens naar een Zweedse schone te kijken.
Voor/over product of dienst
De Facebook pagina van Volvo Cars Nederland is hét platform waarmee Volvo het gesprek aan wil gaan met hun fans en rijders.
Doelgroep(en)
Volvo-fans, bestaande uit mannen en vrouwen (maar overwegend mannen) tussen 25 en 55 jaar. Met de lancering van de Volvo Cars Nederland Facebook-pagina richtten we ons allereerst op de huidige Volvo-rijders. Zij zijn de grootste fans van Volvo, de pagina is voor hen het meest relevant. Daarmee hebben we ook een duidelijke keuze gemaakt voor kwalitatieve likes. Dus mensen bereiken die ook fan blijven en niet meteen weer vertrekken.