Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Microsoft Great Place to Work | Inside Out
Opdrachtgever:
Microsoft Nederland
Bureau:
GANDA
Datum eerste publicatie:
29/02/2012
url:
http://www.microsoft.nl/gptw
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Gijs Winkel, Ernstjan Albers
Art Direction / Design:
Karlijn Nijenhuis
Copy / Redactie:
Joline Delhaas
Interaction Design:
Rick Wissing
Technische realisatie:
Ruud van Kessel, Maik van Wel
Account:
Dennis Gandasoebrata
Verantwoordelijk bij klant:
Janneke Patje, Nazia Oedairamsingh


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Jaarlijks neemt Microsoft deel aan de ‘Great Place to Work’-competitie. Hierbij worden de beste werkgevers van Nederland vastgesteld. De inzending bestaat uit twee onderdelen: een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers (‘Trust Index’) en een vragenlijst voor het management (‘Culture Audit’). Met een traditionele inzending nam Microsoft geen genoegen. Resultaat is ‘Inside Out’: een directe koppeling tussen mensen binnen én mensen buiten de organisatie. Met ‘Inside Out’ kunnen zowel onderzoekers van GPTW als potentiële nieuwe medewerkers van Microsoft meekijken in het leven van de Microsoft-medewerkers. Via een website, aangepaste mobiele telefoons en een fysieke ‘hub’ waarop alle informatiestromen samenkomen, kunnen buitenstaanders letterlijk een blik werpen binnen de organisatie en real-time zien wat er binnen de organisatie speelt.
Voor/over product of dienst
De website vormt het hart van ‘Inside Out’. Hier komt informatie uit het managementgedeelte van de ‘Culture Audit’ samen met ervaringen, indrukken en meningen van medewerkers. Voedingsbodem hiervoor zijn sociale kanalen zoals Facebook en Twitter, die hiervoor speciaal in het leven zijn geroepen. Binnen Microsoft zijn zes ‘ambassadeurs’ uitgerust met een Windows Phone. Hiermee leveren zij binnen een GPTW-thema continu bijdragen. Zij zijn de oren en ogen van de organisatie. De telefoons worden automatisch gevoed met vragen, die de ambassadeur stimuleren zich te uiten. De fysieke hub neemt letterlijk een centrale plek in binnen Microsoft. De hub bestaat uit verschillende schermen, waarop continu de laatste bijdragen binnenstromen. Daarnaast kunnen gebruikers (zoals medewerkers, maar ook bezoekers en klanten) via de ingebouwde app en webcam van de hub zelf bijdragen toevoegen.
Doelgroep(en)
‘Inside Out’ bedient drie doelgroepen:
1. De onderzoekers van het ‘Great Place to Work’-instituut, die hiermee een gedetailleerde blik binnen Microsoft kunnen werpen.
2. Huidige medewerkers, die via de website, telefoons en fysieke hub continu weten wat er speelt bij en tussen collega’s en hierover de dialoog kunnen aangaan.
3. Potentiële nieuwe medewerkers, die benieuwd zijn naar het reilen en zeilen binnen Microsoft.