Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Live Reply (cat: innovatie)
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
19/09/2011
url:
http://www.whathavewedone.nl/forklm
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Peter de Lange, Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Madelon Uljee, Mark Woerde
Art Direction / Design:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen
Copy / Redactie:
Madelon Uljee
Interaction Design:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen
Technische realisatie:
Code D'Azur
Account:
Anne Akkerman, Patricia Snabilie
Verantwoordelijk bij klant:
Mirjam Esveld


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
KLM neemt dienstverlening serieus. Ook op social media, waar KLM elke post of tweet 24/7 binnen het uur beantwoordt. Om deze service KLM-waardig te introduceren, beantwoorden we voor één dag vragen die via Facebook of Twitter worden gesteld over de top persoonlijk met een levend alfabet. 450 KLM-medewerkers melden zich vrijwillig aan om vanuit een hangar twaalf uur lang, aan één stuk door, live te reageren op tweets en posts aan KLM door het antwoord voor je ogen te vormen. Verraste klanten delen de persoonlijke filmpjes volop en #KLMLiveReply is al snel trending topic.
Voor/over product of dienst
KLM Royal Dutch Airlines biedt 24/7 social media service. Elke vraag of opmerking aan KLM die klanten posten op social media, wordt door KLM’s webcare team persoonlijk beantwoord. Binnen het uur, 24 uur per dag, zeven dagen per week.
Doelgroep(en)
Bestaande en potentiële klanten van KLM die actief zijn op social media en geïnteresseerd zijn in reizen en vliegen (internationaal met focus op NL en de States)