Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers (interactieve video)
Opdrachtgever:
Consument en Veiligheid
Bureau:
Lemz
Datum eerste publicatie:
22/11/2011
url:
http://whathavewedone.nl/forconsumentenveiligheid
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Lemz
Art Direction / Design:
Lemz
Copy / Redactie:
Lemz
Interaction Design:
Lemz
Technische realisatie:
Lemz
Account:
Lemz
Verantwoordelijk bij klant:
Lemz


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers
Dit jaar geen traditionele 'vuurwerk campagne' in de media, maar een online 1 op 1 aanpak van de vuurwerkbommenmakers die zo spraakmakend is dat deze (en dat was de bedoeling) in andere media (TV, radio en print) ging rondzingen om met name ook de ouders van de bommenmakers te bereiken.
De aanpak van vuurwerkbommenmakers is hard nodig, want vuurwerkbommen zorgen voor steeds meer zwaargewonden en doden. Waarschuwen voor risico’s heeft bij deze bommenmakers geen zin. Daarnaast word je toch niet gepakt... denken ze.
Het idee: Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers.
Een zeer actieve dienst die de pakperceptie verhoogt, maar de bommenmakers vooral hun lol ontneemt, door ze te pakken op de plek waar ze hun kunsten vertonen en anderen inspireren: YouTube. 
We waarschuwen 500 bommenmakers persoonlijk door hun YouTube films te downloaden en te bewerken. En zo kregen ze hun eigen content, bewerkt door ons terug op hun Youtube kanaal. Samen met mails, brieven, Opsporing Verzocht en PR, breken we in twee maanden tijd hun podium af, 60% verwijdert zijn film. Maar het belangrijkste: dit jaar vallen er minder slachtoffers en geen doden.
Voor/over product of dienst
Consument en Veiligheid, preventie zelfgemaakte vuurwerkbommen.
Doelgroep(en)
Vuurwerkbommenmakers