Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM Travlr
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/04/2011
url:
http://www.award-entry.nl/2011/spinawards/nl_NL/klm/travlr/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom, Olaf van der Geld (CD), Bj
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Bart Mol
Copy / Redactie:
Bj
Interaction Design:
David Vogel, Matthijs Collard, Joeri Kiekebosch
Technische realisatie:
Jan-Willem Penterman, Enrise
Account:
Esther te Pas, Chantal K
Verantwoordelijk bij klant:
Roy Scheerder, Fiona Vanderbroeck, Germaine Vogelaar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Met de Travlr website biedt KLM mensen met reisplannen een compleet nieuwe mogelijkheid een reisbestemming te vinden. In plaats van op geografische locatie, kan die nu worden gevonden op basis van iemand’s persoonlijke interesse. We ontwikkelden hiermee voor KLM een innovatief ‘branded utility’ concept, waarbij mensen met reisplannen al heel vroeg in het oriëntatieproces worden aangesproken. Als een bezoeker een persoonlijke interesse intoetst op Travlr, wordt het internet afgezocht naar user generated (en dus meestal objectieve, in plaats van commerciële) content die betrekking heeft op die interesse in combinatie met een bestemming. De gevonden bestemmingen worden geplot op een wereldkaart. Na een klik op een van de bestemmingen kan de gebruiker met een intuïtieve interface door de gevonden content (YouTube, Twitter, Foursquare, Flickr, WikiTravel) bladeren. Zo kan iemand zien wat anderen over hun (gedeelde!) persoonlijke interesse in relatie tot deze bestemming zeggen, wat er te doen is en hoe het er uit ziet. Bevalt het? KLM toont direct de ticketprijs voor een vlucht naar een vliegveld in de buurt van de bestemming.
Voor/over product of dienst
KLM is onze nationale luchtvaartmaatschappij, die zich als doel stelt haar passagiers een reis vol inspiratie te bieden (in plaats van eenvoudigweg vervoerder te zijn)
Doelgroep(en)
Iedereen die van plan is op reis te gaan.