Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Come a casa - Etenstijd
Opdrachtgever:
Ter Beke Freshmeals
Bureau:
LDV United
Datum eerste publicatie:
27/03/2011
url:
http://www.comeacasa.be/_old/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Kristof Snels / Sam De Vriendt
Art Direction / Design:
Manuel Ostyn
Copy / Redactie:
Pieter Staes
Interaction Design:
Robby Geybels / Bregt Rogiers
Technische realisatie:
Kristof Janssens
Account:
Ann Hostens / Tim Janssens
Verantwoordelijk bij klant:
Ingeborg Koenraadt / Nathalie Vlaeminck


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Met 'Etenstijd', een transmediale campagne, kreeg Come a casa weer het hele gezin aan tafel. Mama's en papa's kregen de kans om hun kinderen aan tafel te roepen in hun eigen tv-spot. Want vaak is het eten wel klaar maar de kinderen nog niet, omdat ze nog ‘even’ willen verder kijken naar hun favoriete programma.
Via een microsite konden ouders hun eigen spot opnemen met de webcam en kiezen wanneer en op welke zender hun spot uitgezonden moest worden. De nietsvermoedende kinderen geloofden hun ogen niet wanneer plots mama of papa op TV verschenen met de boodschap om snel aan tafel te komen.
CASEMOVIE: http://www.youtube.com/watch?v=FSmcd4tbLtw
Voor/over product of dienst
Come a casa is actief in de markt van de koelverse bereide maaltijden. Het merk bevindt zich in de grootste categorie van de kant-en-klare maaltijden, nl. de mediterrane markt, met daarin als grootste producten lasagnes, pizza’s en pastamaaltijden.
Doelgroep(en)
Voor deze activatiecampagne legden we voornamelijk de focus op gezinnen met kinderen, omdat een belangrijk deel van de sociale momenten die we willen stimuleren zich daar afspelen. 

Uiteraard kunnen we “sociale momenten” niet tot die doelgroep isoleren. Deze campagne sprak ook secundaire doelgroepen aan; van singles en huishoudens zonder kinderen.