Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ministerie van O C & W: Exameneisen
Opdrachtgever:
Ministerie van OC&W
Bureau:
ubachswisbrun/jwt
Datum eerste publicatie:
15/12/2011
url:
https://www.facebook.com/#!/MinisterieOCW?sk=app_294384460606819
Categorie:
Online Campagne
Mobile
Design
Innovation

Credits

Concept:
Richard Beerens en Thuc Banh
Art Direction / Design:
Richard Beerens en Thuc Banh/ Design: Plusone
Copy / Redactie:
Bas Korsten
Technische realisatie:
Plusone
Account:
Carine van der Heijden
Verantwoordelijk bij klant:
Menno van Tartwijk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Voor het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen voor het middelbaar onderwijs aangescherpt. Het ministerie van OCW ziet het als haar taak d.m.v. een campagne de kennis bij de doelgroep over de verscherpte exameneisen bij te sturen.
Voor/over product of dienst
1) Facebook: een doorlopende animatie die nog niet eerder op deze manier binnen Facebook getoond is. Waar traditionele animaties binnen een kader blijven, stretcht deze animatie het kader binnen de pagina verder uit. Zo ontstaat er uiteindelijk een infographic van de nieuwe exameneisen.
2) Om ook mobiele gebruikers niet uit te sluiten (app binnen FB is niet zichtbaar op mobiel) is de url ook te bekijken op je mobiel. Je wordt dan direct doorgelinkt naar de mobiele versie van de pagina (incl. youtube video's van de animatie)
Doelgroep(en)
16-20, schoolgaand


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Voor het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen voor het middelbaar onderwijs aangescherpt. Het ministerie van OCW ziet het als haar taak d.m.v. een campagne de kennis bij de doelgroep over de verscherpte exameneisen bij te sturen.
Voor/over product of dienst
1) Facebook: een doorlopende animatie die nog niet eerder op deze manier binnen Facebook getoond is. Waar traditionele animaties binnen een kader blijven, stretcht deze animatie het kader binnen de pagina verder uit. Zo ontstaat er uiteindelijk een infographic van de nieuwe exameneisen.
2) Om ook mobiele gebruikers niet uit te sluiten (app binnen FB is niet zichtbaar op mobiel) is de url ook te bekijken op je mobiel. Je wordt dan direct doorgelinkt naar de mobiele versie van de pagina (incl. youtube video's van de animatie)
Doelgroep(en)
16-20, schoolgaand


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Voor het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen voor het middelbaar onderwijs aangescherpt. Het ministerie van OCW ziet het als haar taak d.m.v. een campagne de kennis bij de doelgroep over de verscherpte exameneisen bij te sturen.
Voor/over product of dienst
1) Facebook: een doorlopende animatie die nog niet eerder op deze manier binnen Facebook getoond is. Waar traditionele animaties binnen een kader blijven, stretcht deze animatie het kader binnen de pagina verder uit. Zo ontstaat er uiteindelijk een infographic van de nieuwe exameneisen.
2) Om ook mobiele gebruikers niet uit te sluiten (app binnen FB is niet zichtbaar op mobiel) is de url ook te bekijken op je mobiel. Je wordt dan direct doorgelinkt naar de mobiele versie van de pagina (incl. youtube video's van de animatie)
Doelgroep(en)
16-20, schoolgaand


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Voor het schooljaar 2011-2012 zijn de exameneisen voor het middelbaar onderwijs aangescherpt. Het ministerie van OCW ziet het als haar taak d.m.v. een campagne de kennis bij de doelgroep over de verscherpte exameneisen bij te sturen.
Voor/over product of dienst
1) Facebook: een doorlopende animatie die nog niet eerder op deze manier binnen Facebook getoond is. Waar traditionele animaties binnen een kader blijven, stretcht deze animatie het kader binnen de pagina verder uit. Zo ontstaat er uiteindelijk een infographic van de nieuwe exameneisen.
2) Om ook mobiele gebruikers niet uit te sluiten (app binnen FB is niet zichtbaar op mobiel) is de url ook te bekijken op je mobiel. Je wordt dan direct doorgelinkt naar de mobiele versie van de pagina (incl. youtube video's van de animatie)
Doelgroep(en)
16-20, schoolgaand