Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
de Bijenkorf App
Opdrachtgever:
de Bijenkorf
Bureau:
Isobar
Datum eerste publicatie:
01/03/2011
url:
http://www.isobar.nu/awards/2012/spinawards/Bijenkorf/index.html
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Jilt Meeder, Dickon Langdon
Art Direction / Design:
Jilt Meeder, Dickon Langdon, Mickel van Kouwen
Copy / Redactie:
Igor Guinau
Interaction Design:
Mickel van Kouwen
Technische realisatie:
Coleby Thew
Account:
Sven Huberts, Evelien Schenkkan, Meis Belle Whar, Susanna Molander, Chantal Fortes
Verantwoordelijk bij klant:
Mark Robbers, Robert Bohemen, Annekee Goedhuis


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De Bijenkorf is hét toonaangevende warenhuis van Nederland dat de consument telkens weer weet te verleiden. Maar nog niet op tablet…. We ontwikkelden een app binnen de multi-channel strategie van de Bijenkorf om consumenten te inspireren, waar ze ook zijn.
Het intuïtieve gebruik van tablet combineerde we met de verleidelijke presentatie van content waardoor de Bijenkorf klanten bediend werden met een innovatieve mobiele shopping experience. Door hoogwaardige digitale magazine producties, elk voorzien van een eigen thema, interactieve film, typografie en fotografie, werd telkens het premium gevoel van de Bijenkorf tot uiting gebracht.
Voor/over product of dienst
De Bijenkorf heeft als doelstelling om met passie voor de klant ieder bezoek tot een belevenis te maken. Of dit nu een klant is die een filiaal van het warenhuis binnenloopt, of iemand die de webshop bezoekt.
De Bijenkorf is daarom de overtuigende winnaar van de juryprijs Beste Bricks & Clicks 2011 en mag zich de beste multi-channel winkelketen van Nederland noemen. De prijs is de beloning voor het succesvol geïntegreerd inzetten van verschillende distributiekanalen om klanten te verrassen en te inspireren en producten te verkopen.
De Bijenkorf heeft 12 filialen op de belangrijkste locaties in Nederland. Daarnaast is er de webshop deBijenkorf.nl en is afgelopen jaar de Bijenkorf app gelanceerd waar ook in-app aankopen kunnen worden gedaan.
Doelgroep(en)
De klanten van de Bijenkorf zijn gevoelig voor kwaliteit, lopen voorop met de nieuwste trends en zijn stijlbewust. Zij zijn succesvol en willen dat graag laten zien. Ze zijn cosmopolitisch, ruimdenkend en veeleisend. Om bij deze doelgroep binnen te komen, heeft de Bijenkorf als doel dat de communicatie een hoog aspiratieniveau heeft en tegelijkertijd helder en toegankelijk is. 
Met de app wil de Bijenkorf de multi-channel consumenten bereiken. Deze  consumenten gebruiken verschillende kanalen om informatie te vergaren die van invloed is op de uiteindelijke aankoopbeslissing. Na bijvoorbeeld een online of mobiele oriëntatie volgt vaak de aankoop in de winkel, online of in de app. Bovendien geven zij gemiddeld jaarlijks significant meer uit dan consumenten die exclusief winkels bezoeken of die alleen online shoppen.