Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
V&D Schoolcampus
Opdrachtgever:
V&D
Bureau:
Y&R Amsterdam
Datum eerste publicatie:
30/05/2011
url:
http://www.viewourcase.com/schoolcampus/
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
Robbert Dirksen, Floris Cornelissen
Art Direction / Design:
Robbert Dirksen
Copy / Redactie:
Floris Cornelissen
Interaction Design:
Rhinofly
Technische realisatie:
Rhinofly
Account:
Annelotte Pera, Natasja van de Salentein
Verantwoordelijk bij klant:
Patrick van der Borden, Carla Beijsens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
V&D Schoolcampus is een instituut onder scholieren, maar beperkt zich tot de winkel, folder en een actieperiode rond de zomervakantie. Om het hele jaar aanwezig te zijn en de dialoog aan te kunnen gaan, werd er een Hyves opgericht. Maar zonder leden is die natuurlijk niets waard.
Oplossing
Tegen het einde van het schooljaar haalt iedereen zijn rapport op. Om leden te werven voor de nieuwe Schoolcampus Hyves nodigden we scholieren uit voor een rapportbespreking op Hyves. In een één-op-één gesprek met de prettig gestoorde Schoolcampus decaan kreeg je cijfers voor onderwerpen die er wél toe doen. Zoals humor, imago en avontuurlijkheid. Om representatieve cijfers te genereren werden voor het eerst verschillende (meta)data op Hyves aan elkaar gekoppeld. Aan je uiteindelijke cijferlijst hangt een advies op maat voor Schoolcampus artikelen. Om je volledige rapport in te zien, moest je alleen even lid worden van de Hyves.
Resultaten
Frankwatching beschreef het als ‘slim gebruik van alle beschikbare profieldata’ en complimenteerde de link naar Schoolcampus artikelen met ‘perfect gedaan’. Hyvers gaven de campagne een 7,9 (het hoogste ooit voor een Hyvescampagne) en meer dan 30.000 scholieren werden lid. En dat is drie keer hoger dan de doelstelling.
Voor/over product of dienst
V&D Schoolcampus is de grootste in het aanbieden van schoolspullen en –merken.
Doelgroep(en)
Scholieren, met een focus op 12-14 jaar.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
V&D Schoolcampus is een instituut onder scholieren, maar beperkt zich tot de winkel, folder en een actieperiode rond de zomervakantie. Om het hele jaar aanwezig te zijn en de dialoog aan te kunnen gaan, werd er een Hyves opgericht. Maar zonder leden is die natuurlijk niets waard.
Oplossing
Tegen het einde van het schooljaar haalt iedereen zijn rapport op. Om leden te werven voor de nieuwe Schoolcampus Hyves nodigden we scholieren uit voor een rapportbespreking op Hyves. In een één-op-één gesprek met de prettig gestoorde Schoolcampus decaan kreeg je cijfers voor onderwerpen die er wél toe doen. Zoals humor, imago en avontuurlijkheid. Om representatieve cijfers te genereren werden voor het eerst verschillende (meta)data op Hyves aan elkaar gekoppeld. Aan je uiteindelijke cijferlijst hangt een advies op maat voor Schoolcampus artikelen. Om je volledige rapport in te zien, moest je alleen even lid worden van de Hyves.
Resultaten
Frankwatching beschreef het als ‘slim gebruik van alle beschikbare profieldata’ en complimenteerde de link naar Schoolcampus artikelen met ‘perfect gedaan’. Hyvers gaven de campagne een 7,9 (het hoogste ooit voor een Hyvescampagne) en meer dan 30.000 scholieren werden lid. En dat is drie keer hoger dan de doelstelling.
Voor/over product of dienst
V&D Schoolcampus is de grootste in het aanbieden van schoolspullen en –merken.
Doelgroep(en)
Scholieren, met een focus op 12-14 jaar.