Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Audi Q3 Twittertour
Opdrachtgever:
PON's Automobielhandel B.V.
Bureau:
LBi Netherlands
Datum eerste publicatie:
15/06/2011
url:
http://www.audi.nl
Categorie:
Social Media
Crossmedia
Online Campagne

Credits

Concept:
Bauke Nater, Hannes van Raaij
Art Direction / Design:
Michel Danckaarts
Copy / Redactie:
Sascha Spijker
Interaction Design:
Patrick Rushton, Bauke Nater
Technische realisatie:
LBi
Account:
Dirk van den Bosch, Jeroen de Bakker
Verantwoordelijk bij klant:
Joost Klumper, Wil Giezenaar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De Audi Q3 is een nieuwe auto in een (voor Audi) nieuwe categorie. In het voorjaar van 2011 had PON's Automobielhandel nog geen klantenbestand ter beschikking om mensen uit te nodigen kennis te maken met deze 'cross-over'. Daarom draaiden we de rollen om, en vroegen we geïnteresseerden zich bij ons bekend te maken. Het resultaat was 's lands eerste 100% on-demand automotive PR-tour via Twitter.

Van 15 tot 24 juni 2011 konden de echte 'early birds' de Audi Q3 exclusief bestellen door het versturen van één simpele tweet via @AudiQ3ontour. Waarna de Audi Q3 in een mobiele showroom dwars door Nederland toerde, om kennis te maken met haar publiek.

In 10 dagen tijd bezochten we honderden volgers op tientallen locaties door het hele land: van woonwijken, kantoorpanden en stadsparken tot vrijdagmiddagborrels op het terras. Met als resultaat: een prachtige tour van +3500 kilometer die Audi veel free publicity én een hele rijke database van leads voor de Audi Q3 opleverde.
Voor/over product of dienst
Audi's nieuwe Q3 is een compacte en sportieve cross-over SUV, en de jongste telg in de Audi familie en stond vanaf september 2011 bij de dealer.
Doelgroep(en)
We richtten ons tot potentiële kopers van Audi Q3 en Audi merkfans. Verdere specificatie van de doelgroep (demografisch) was bij introductie van dit model nog niet voor handen.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Audi Q3 is een nieuwe auto in een (voor Audi) nieuwe categorie. In het voorjaar van 2011 had PON's Automobielhandel nog geen klantenbestand ter beschikking om mensen uit te nodigen kennis te maken met deze 'cross-over'. Daarom draaiden we de rollen om, en vroegen we geïnteresseerden zich bij ons bekend te maken. Het resultaat was 's lands eerste 100% on-demand automotive PR-tour via Twitter.

Van 15 tot 24 juni 2011 konden de echte 'early birds' de Audi Q3 exclusief bestellen door het versturen van één simpele tweet via @AudiQ3ontour. Waarna de Audi Q3 in een mobiele showroom dwars door Nederland toerde, om kennis te maken met haar publiek.

In 10 dagen tijd bezochten we honderden volgers op tientallen locaties door het hele land: van woonwijken, kantoorpanden en stadsparken tot vrijdagmiddagborrels op het terras. Met als resultaat: een prachtige tour van +3500 kilometer die Audi veel free publicity én een hele rijke database van leads voor de Audi Q3 opleverde.
Voor/over product of dienst
Audi's nieuwe Q3 is een compacte en sportieve cross-over SUV, en de jongste telg in de Audi familie en stond vanaf september 2011 bij de dealer.
Doelgroep(en)
We richtten ons tot potentiële kopers van Audi Q3 en Audi merkfans. Verdere specificatie van de doelgroep (demografisch) was bij introductie van dit model nog niet voor handen.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Audi Q3 is een nieuwe auto in een (voor Audi) nieuwe categorie. In het voorjaar van 2011 had PON's Automobielhandel nog geen klantenbestand ter beschikking om mensen uit te nodigen kennis te maken met deze 'cross-over'. Daarom draaiden we de rollen om, en vroegen we geïnteresseerden zich bij ons bekend te maken. Het resultaat was 's lands eerste 100% on-demand automotive PR-tour via Twitter.

Van 15 tot 24 juni 2011 konden de echte 'early birds' de Audi Q3 exclusief bestellen door het versturen van één simpele tweet via @AudiQ3ontour. Waarna de Audi Q3 in een mobiele showroom dwars door Nederland toerde, om kennis te maken met haar publiek.

In 10 dagen tijd bezochten we honderden volgers op tientallen locaties door het hele land: van woonwijken, kantoorpanden en stadsparken tot vrijdagmiddagborrels op het terras. Met als resultaat: een prachtige tour van +3500 kilometer die Audi veel free publicity én een hele rijke database van leads voor de Audi Q3 opleverde.
Voor/over product of dienst
Audi's nieuwe Q3 is een compacte en sportieve cross-over SUV, en de jongste telg in de Audi familie en stond vanaf september 2011 bij de dealer.
Doelgroep(en)
We richtten ons tot potentiële kopers van Audi Q3 en Audi merkfans. Verdere specificatie van de doelgroep (demografisch) was bij introductie van dit model nog niet voor handen.