Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
3FM Awards - Music for President
Opdrachtgever:
3FM
Bureau:
Y&R Amsterdam
Datum eerste publicatie:
30/03/2011
url:
http://presents.3fm.nl/page/11_3fmawards
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Marq Strooy, Robin Zuiderveld
Art Direction / Design:
Marq Strooy
Copy / Redactie:
Robin Zuiderveld
Interaction Design:
Social Embassy
Technische realisatie:
Social Embassy, Karma
Account:
Jacqueline Loomans, Lonneke Grotenhuis
Verantwoordelijk bij klant:
Wilbert Mutsaers, Bart de Voogd, Stefanie van Keimpema


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De 3FM Awards staat synoniem voor een line up van het allerbeste Nederlandse popmuziektalent. Wie er ook met een Award naar huis gaat, de muziek wint altijd. Muziek is ‘the man’. Daarom is het motto van de 3FM Awards: ‘Music for President’.
We activeren ‘Music for President’ door het thema aan de genomineerde artiesten te koppelen: VOTE FOR Anouk, VOTE FOR Caro Emerald, VOTE FOR… De campagne roept 3FM muziekliefhebbers niet alleen op tot stemmen op hun favoriete Nederlandse artiest, maar ook tot zelf campagnevoeren voor die favoriete artiest. Zo ontstaat op social media een hevige verkiezingsstrijd onder jonge muziekliefhebbers, waar ook de genomineerde artiesten zelf aan meedoen op hun eigen sites en blogs.
De mix van social media, wildplak, TV en radio leidt tot een ongekend sneeuwbaleffect, waardoor met een recordaantal stemmen van een half miljoen de 3FM Awards de nummer 1 Awardshow van Nederland wordt.
Voor/over product of dienst
De 3FM Awards is een echte publieksprijs. Jonge popliefhebbers kunnen hun stem uitbrengen op hun favoriete band of artiest, per sms of online, in diverse categorieën. De uitreiking van de 3FM Awards vond dit jaar plaats in de Gashouder in Amsterdam en werd op TV uitgezonden.
Doelgroep(en)
Jonge liefhebbers van popmuziek, 15-34 jaar.