Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volvo Ocean Race - RUSH
Opdrachtgever:
Volvo Cars Corporation, Sweden
Bureau:
Euro RSCG 4D
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.prize-entry.com/vor_adventure_NL/websites/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Crossmedia
Design
Game

Credits

Concept:
Bram de Rooij, Martijn Sengers
Art Direction / Design:
Martijn Sengers / Antonio Costa
Copy / Redactie:
Bram de Rooij
Technische realisatie:
LBi Gothenburg
Account:
Sabine Steinhaus, Jeff Dunlap, Marleen Haverkamp, Nicole Siers
Verantwoordelijk bij klant:
Lukas Dohle


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
RUSH draait om vier vrijwilligers van de reddingsbrigade, die uitrukken om een Ocean Race boot op zee bij te staan. Ze moeten zich binnen 4 minuten verzamelen bij het reddingsstation - scheurend in hun Volvo Ocean Race edition Volvo’s.
Wanneer er van alles fout gaat, moet jij het team helpen. In een split-screen volg je ieder bemanningslid en zijn of haar situatie. Zodra je inzoomt op één van hen neem je de controle over hun beslissingen. Door het nemen van de juiste en snelle beslissingen zorg je dat het team samenwerkt en uiteindelijk in haar missie slaagt.
In het kort: RUSH lijkt een beetje op “24”, maar dan interactief. In deze vier tot vijf hectische minuten ervaar je namelijk in totaal twintig minuten film: afhankelijk van je keuzes veranderen de verhaallijnen van de karakters en slaag of faal je.
Voor/over product of dienst
Volvo XC70, XC90 and V70 in de Volvo Ocean Race-uitvoering: speciale kleuren en accessoires.
Doelgroep(en)
Volvo-kopers die niet specifiek zijn geïnteresseerd in zeilsport en dus niet bereikt worden met het organiseren van alleen de race.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
RUSH draait om vier vrijwilligers van de reddingsbrigade, die uitrukken om een Ocean Race boot op zee bij te staan. Ze moeten zich binnen 4 minuten verzamelen bij het reddingsstation - scheurend in hun Volvo Ocean Race edition Volvo’s.
Wanneer er van alles fout gaat, moet jij het team helpen. In een split-screen volg je ieder bemanningslid en zijn of haar situatie. Zodra je inzoomt op één van hen neem je de controle over hun beslissingen. Door het nemen van de juiste en snelle beslissingen zorg je dat het team samenwerkt en uiteindelijk in haar missie slaagt.
In het kort: RUSH lijkt een beetje op “24”, maar dan interactief. In deze vier tot vijf hectische minuten ervaar je namelijk in totaal twintig minuten film: afhankelijk van je keuzes veranderen de verhaallijnen van de karakters en slaag of faal je.
Voor/over product of dienst
Volvo XC70, XC90 and V70 in de Volvo Ocean Race-uitvoering: speciale kleuren en accessoires.
Doelgroep(en)
Volvo-kopers die niet specifiek zijn geïnteresseerd in zeilsport en dus niet bereikt worden met het organiseren van alleen de race.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
RUSH draait om vier vrijwilligers van de reddingsbrigade, die uitrukken om een Ocean Race boot op zee bij te staan. Ze moeten zich binnen 4 minuten verzamelen bij het reddingsstation - scheurend in hun Volvo Ocean Race edition Volvo’s.
Wanneer er van alles fout gaat, moet jij het team helpen. In een split-screen volg je ieder bemanningslid en zijn of haar situatie. Zodra je inzoomt op één van hen neem je de controle over hun beslissingen. Door het nemen van de juiste en snelle beslissingen zorg je dat het team samenwerkt en uiteindelijk in haar missie slaagt.
In het kort: RUSH lijkt een beetje op “24”, maar dan interactief. In deze vier tot vijf hectische minuten ervaar je namelijk in totaal twintig minuten film: afhankelijk van je keuzes veranderen de verhaallijnen van de karakters en slaag of faal je.
Voor/over product of dienst
Volvo XC70, XC90 and V70 in de Volvo Ocean Race-uitvoering: speciale kleuren en accessoires.
Doelgroep(en)
Volvo-kopers die niet specifiek zijn geïnteresseerd in zeilsport en dus niet bereikt worden met het organiseren van alleen de race.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
RUSH draait om vier vrijwilligers van de reddingsbrigade, die uitrukken om een Ocean Race boot op zee bij te staan. Ze moeten zich binnen 4 minuten verzamelen bij het reddingsstation - scheurend in hun Volvo Ocean Race edition Volvo’s.
Wanneer er van alles fout gaat, moet jij het team helpen. In een split-screen volg je ieder bemanningslid en zijn of haar situatie. Zodra je inzoomt op één van hen neem je de controle over hun beslissingen. Door het nemen van de juiste en snelle beslissingen zorg je dat het team samenwerkt en uiteindelijk in haar missie slaagt.
In het kort: RUSH lijkt een beetje op “24”, maar dan interactief. In deze vier tot vijf hectische minuten ervaar je namelijk in totaal twintig minuten film: afhankelijk van je keuzes veranderen de verhaallijnen van de karakters en slaag of faal je.
Voor/over product of dienst
Volvo XC70, XC90 and V70 in de Volvo Ocean Race-uitvoering: speciale kleuren en accessoires.
Doelgroep(en)
Volvo-kopers die niet specifiek zijn geïnteresseerd in zeilsport en dus niet bereikt worden met het organiseren van alleen de race.