Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Domino E-Day
Opdrachtgever:
Het Diabetes Fonds
Bureau:
Oberon Interactive en Lemon Scented Tea
Datum eerste publicatie:
15/10/2008
url:
http://domino.one.chattie.oberon.nl/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Richard Osinga, Richard de Boer, Rogier Heijning, Kamiel van Zutphen
Art Direction / Design:
Richard de Boer, Rogier Heijning
Copy / Redactie:
Richard Osinga, Kamiel van Zutphen
Interaction Design:
Les Kleuver
Technische realisatie:
Vicnent Osinga
Account:
Francine Meerveld
Verantwoordelijk bij klant:
Juriaan Franke, Iek Zijlstra, Hanneke Dessing, Milja Vrenken


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
In 2008 telde Nederland bijna één miljoen mensen met diabetes. En daar komen er alleen al dit jaar 70.000 bij.

De meeste mensen zien niet in hoe gevaarlijk de ziekte is. Men beseft niet dat diabetes andere ziekten kan veroorzaken zoals hart en vaatziekten, nierfalen, dementie en impotentie. Het Diabetes Fonds wilde mensen op een heldere en vriendelijke manier uitleggen dat diabetes ernstige gevolgen kan hebben.
Om jonge mensen te bereiken die minder ontvankelijk zijn voor een boodschap over 'wat je later kunt krijgen', ontwikkelden we een online campagne die aansloot bij hun belevingswereld en ons hielp het domino-effect van diabetes onder de aandacht te brengen: Domino E-day.

Op domino-e-day.nl kon iedereen een eigen domino-opstelling bouwen - en omgooien. De sky was the limit. Spelers konden de velden zo groot en kleurrijk maken als ze wilden en anderen uitnodigen om mee te bouwen. Wie trots was op z'n design kon deze als gadget plaatsten op z'n Hyvespagina, blog of site. Wie wilde meedoen, moest zich inschrijven, wat het Diabetes Fonds duizenden e-mailadressen opleverde.
Voor/over product of dienst
Het Diabetes Fonds maakt zich sterk om diabetes en complicaties te voorkomen en te genezen.
Doelgroep(en)
Jonge mensen tussen de 18 en 28 jaar.