Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Philips MSS Discover the lost of Feel Different
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
MEDIA REPUBLIC en Isobar
Datum eerste publicatie:
20/05/2008
url:
http://www.game.feeldifferent.philips.com/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
Remco Bos
Art Direction / Design:
Jannes Glas (Art Director), Hert Zollner (Design)
Copy / Redactie:
Niels Schultz
Interaction Design:
Hert Zollner, Laurent van Dommelen
Technische realisatie:
Boris Nauta (Project Manager), Hugo Dechesne (Interaction), Cindy Vermeulen (Regie), David Wolff (Mediastrategie, Isobar)
Account:
Sander Tacx
Verantwoordelijk bij klant:
Wei-Sen Khor


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
MEDIA REPUBLIC ontwikkelde samen met Isobar voor Philips een campagne voor de Philips Nivea for Men Shaver, de doelstelling van de campagne was de man het scheren te laten (her)ontdekken en de USP’s van het scheersysteem te communiceren.

Centraal in de campagne stond een avontuurlijke game. Hierin reist de speler naar de drie meest extreme plekken op aarde om ‘The lost secret of Feel Different’ uit een neergestort spaceship - een model van de shaver - te redden. In ieder level ontdekt de speler een unieke feature van de shaver. De lancering van de game is voorafgegaan door een tease fase. Hierin werd veel rumoer in de media veroorzaakt. Een geheimzinnige organisatie zocht contact met de doelgroep via weblogs, laser projecties, grafittis en 50 meter doorsnee graancirkels langs de snelweg A4 bij Schiphol. De kenmerkende vorm van de drie ronde scheerkoppen is hierbij als icoon gebruikt. Op verschillende websites doken video’s op van mysterieuze verschijnselen die in de buurt van de graancirkels werden gezien. Een discussie op internet barstte los over de echtheid van de video’s. De filmpjes werden meer dan 200.000 keer bekeken. Uiteindelijk werd via een persbericht, een Metro cover en een MSN homepage take-over de link met de game gelegd. Dit leidde tot een boost in het bezoek aan de campagne site met de game. De site werd vervolgens verder aangejaagd door middel van bannering.
Voor/over product of dienst
Philips Nivea for Men Shaver, dit scheerapparaat combineert de voordelen van natscheren en droogscheren.
Doelgroep(en)
Mannen 18 -25


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
MEDIA REPUBLIC ontwikkelde samen met Isobar voor Philips een campagne voor de Philips Nivea for Men Shaver, de doelstelling van de campagne was de man het scheren te laten (her)ontdekken en de USP’s van het scheersysteem te communiceren.

Centraal in de campagne stond een avontuurlijke game. Hierin reist de speler naar de drie meest extreme plekken op aarde om ‘The lost secret of Feel Different’ uit een neergestort spaceship - een model van de shaver - te redden. In ieder level ontdekt de speler een unieke feature van de shaver. De lancering van de game is voorafgegaan door een tease fase. Hierin werd veel rumoer in de media veroorzaakt. Een geheimzinnige organisatie zocht contact met de doelgroep via weblogs, laser projecties, grafittis en 50 meter doorsnee graancirkels langs de snelweg A4 bij Schiphol. De kenmerkende vorm van de drie ronde scheerkoppen is hierbij als icoon gebruikt. Op verschillende websites doken video’s op van mysterieuze verschijnselen die in de buurt van de graancirkels werden gezien. Een discussie op internet barstte los over de echtheid van de video’s. De filmpjes werden meer dan 200.000 keer bekeken. Uiteindelijk werd via een persbericht, een Metro cover en een MSN homepage take-over de link met de game gelegd. Dit leidde tot een boost in het bezoek aan de campagne site met de game. De site werd vervolgens verder aangejaagd door middel van bannering.
Voor/over product of dienst
Philips Nivea for Men Shaver, dit scheerapparaat combineert de voordelen van natscheren en droogscheren.
Doelgroep(en)
Mannen 18 -25