Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hoe volwassen is uw organisatie bij het managen van haar bedrijfsprocessen?
Opdrachtgever:
IDS Scheer Nederland BV
Bureau:
Lemm & Ten Haaf
Datum eerste publicatie:
20/09/2008
url:
http://www.bpmmaturity.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Sander Huisman
Art Direction / Design:
Quicho ten Haaf
Copy / Redactie:
Maarten Jansen
Interaction Design:
Sander Huisman
Technische realisatie:
Sander Huisman
Account:
Hans Lemm
Verantwoordelijk bij klant:
Nynke Barenholz (IDS Scheer)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De BPM Maturity Check ontwikkeld door IDS Scheer geeft organisaties inzicht in hoe volwassen zij omgaan met het managen van hun bedrijfsprocessen. De basis van de campagne is de website www.BPMmaturity.nl waar organisaties een quickscan kunnen doen in de vorm van een aantal vragen. Deelnemers krijgen direct na het afronden een uitslag en de mogelijkheid om een uitgebreid rapport te downloaden voorzien van advies die bij hun niveau past. De campagne wordt ondersteund door een online banner campagne. Daarnaast is er ook een offline campagne. Op events en beurzen hebben wij maturity check stations. Verder organiseren we informatie sessies waar we dieper ingaan op de BPM maturity check en hoe organisaties naar een hoger niveau kunnen komen, wat de voordelen hiervan zijn. De campagne is in Nederland bedacht en uitgevoerd door het reclamebureau Lemm & Ten Haaf. De campagne loopt wereldwijd en is nu beschikbaar in het Duits, Engels en Nederlands. In 2009 gaan we de resultaten (anoniem) gebruiken in een rapport. Er zijn tot op heden ruim 800 checks ingevuld met benchmark data zoals bedrijfsgrootte, omzet, industrie. Het rapport gaan we via PR publiceren.
Voor/over product of dienst
De markt stelt voortdurend nieuwe eisen aan uw dienstverlening. Toeleveranciers veranderen hun procedures regelmatig. Klanten worden veeleisender, medewerkers eisen inzicht in de resultaten van hun werkzaamheden. Wettelijke regelingen veranderen met regelmaat en innovaties zijn aan de orde van de dag.
Om concurrentievoordeel te behouden in deze competitieve, snel veranderende omgeving moet uw organisatie kunnen vertrouwen op flexibele, transparante en efficiënte bedrijfsprocessen.
De Business Process Management (BPM) Maturity Check van IDS Scheer laat zien hoe volwassen uw organisatie omgaat met het managen van haar bedrijfsprocessen. Op een schaal van 1 tot 5 geeft deze quick-scan aan hoe uw organisatie functioneert. Ook leert u welke acties er nodig zijn om een hoger BPM-niveau te bereiken en zo als organisatie verbeterpotentieel te realiseren én kosten te besparen.
Doelgroep(en)
De campagne is Business to Business. We focussen op de Top 1000 bedrijven binnen Nederland. De doelgroep binnen deze bedrijven zijn:
- Business manager, process managers, IT managers, C-level