Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
10-11-2008, de dag waarop geschiedenis werd geschreven
Opdrachtgever:
Rapp Collins
Bureau:
RAPP
Datum eerste publicatie:
10/11/2008
url:
http://ourentry.nl/case/rappevent.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Pascal Bier, Floris Cornelissen
Art Direction / Design:
Pascal Bier
Copy / Redactie:
Floris Cornelissen
Interaction Design:
Innerworld
Technische realisatie:
Innerworld
Account:
Pim Beekman, Hester Hess, Nienke van der Maar
Verantwoordelijk bij klant:
Rik Ledder


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Een nieuwe visie, nieuwe strategische inzichten, een nieuwe huisstijl en bovenal... een nieuwe naam. Rapp Collins gaat vanaf 10 november 2008 door als RAPP. Een historisch moment voor Rapp Collins, maar ook voor relaties een keerpunt. Historische momenten worden echter pas achteraf bepaald. Want alleen als je de toekomst kent, weet je wat geschiedenis is geworden. Daarom werd besloten de communicatie vanuit de toekomst te sturen, waarbij de website als portal tussen het heden en verleden fungeerde. We startten een uitnodigingstraject met direct mail, e-mail, interactieve video en SMS, opbouwend naar een historische avond met Rapp Collins, en afsluitend met een brief, een e-nieuwsbrief en workshops voor onze klanten. Een campagne met als thema: 10 november 2008, de dag waarop geschiedenis werd geschreven. En dat terwijl die dag nog moest komen...
Voor/over product of dienst
RAPP is een bureau waar alles draait om relaties tussen mensen en merken, en tussen mensen en organisaties. RAPP werft en behoudt klanten en probeert de waarde van de klantrelatie te maximaliseren. Waarde in termen van omvang, euro’s en loyaliteit. RAPP is onderdeel van een internationaal netwerk met zusterbureaus in meer dan 40 landen. RAPP was Rapp Collins, met het imago van een klassiek Direct Marketing bureau dat ongeveer 50 jaar geleden is opgericht. Al een aantal jaar is er wereldwijd binnen de Direct Marketing een flinke verandering gaande, waarbij vooral alle interactieve mogelijkheden het vak aanzienlijk hebben verrijkt. Daarom heeft Rapp Collins sinds 10 november 2008 een nieuwe visie, een nieuwe strategie en een nieuwe naam, RAPP.
Doelgroep(en)
Primair
De beslissers bij de klanten van Rapp Collins. Deze groep heeft een hoge functie en heeft dus beperkte tijd en aandacht voor het bureau. In veel gevallen zijn ze al heel lang klant bij Rapp Collins. Ze zijn erg tevreden, maar hebben een klassiek beeld van Direct Marketing en van Rapp Collins.
 
Secundair
Overige relaties van Rapp Collins, zoals freelancers en leveranciers.