Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Be a MythBuster
Opdrachtgever:
Discovery Channel (concept)
Bureau:
Urbanology, MOSES (productie)
Datum eerste publicatie:
15/10/2007
url:
http://www.discoverychannel.nl/emea/mythbusters.htm
Categorie:
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Eli Lejeune (Discovery Channel) en Alco de Jong (Discovery Channel)
Art Direction / Design:
Stefan Hurkmans (Urbanology)
Copy / Redactie:
Kim Lammertse (Urbanology) en Eli Lejeune (Discovery Channel)
Interaction Design:
Kristiaan van Drie (Urbanology)
Technische realisatie:
Arne Hendriks (Urbanology) en Sjors Broersen (Urbanology)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Voor/over product of dienst
In het programma MythBusters onderwerpen presentatoren Adam Savage en Jamie Hyneman urban legends aan wetenschappelijke proeven en gevaarlijke stunts. Is het waar dat je niet mag bellen als het onweert? Kun je niet geflitst worden als je harder dan 220 km/h rijdt? Als je dit soort verhalen maar vaak genoeg hoort ga je ze vanzelf geloven. Maar wat is waar en wat zijn keiharde verzinsels?

Ook voor het vijfde seizoen verzamelden de programmamakers weer volop broodje aap verhalen. Om ruchtbaarheid aan de start van deze nieuwe afleveringenreeks op Discovery Channel in Nederland te geven werd de Be a MythBuster campagne bedacht.
Doelgroep(en)
Man 25-39


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Voor/over product of dienst
In het programma MythBusters onderwerpen presentatoren Adam Savage en Jamie Hyneman urban legends aan wetenschappelijke proeven en gevaarlijke stunts. Is het waar dat je niet mag bellen als het onweert? Kun je niet geflitst worden als je harder dan 220 km/h rijdt? Als je dit soort verhalen maar vaak genoeg hoort ga je ze vanzelf geloven. Maar wat is waar en wat zijn keiharde verzinsels?

Ook voor het vijfde seizoen verzamelden de programmamakers weer volop broodje aap verhalen. Om ruchtbaarheid aan de start van deze nieuwe afleveringenreeks op Discovery Channel in Nederland te geven werd de Be a MythBuster campagne bedacht.
Doelgroep(en)
Man 25-39